کد خبر: 1120106
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
مسئول سازمان بسیج عشایری کشور خبر داد
مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان از طرف دولت برای تأمین نهاده‌های دامی عشایر کشور اختصاص یافته است.

سرهنگ احمد سعیدی ظهر شنبه در همایش تجلیل از شبانان، گله داران و عشایر استان اردبیل در اصلاندوز و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۸۵ شهید عشایری استان اردبیل اظهار کرد: عشایر در کشور با سه مشکل و چالش جدی روبرو هستند.

وی تأمین نهاده‌های دامی عشایر، تأمین آرد و تشکیل تعاونی‌های عشایر را از جمله این مشکلات برشمرد و خاطرنشان کرد: حمایت از صندوق‌های دامپروری و عشایری برای تأمین نهاده دامداران در دستور کار دولت قرار گرفته و دولت هیچ مشکلی از بابت تأمین این نهاده‌ها ندارد.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به اینکه نیازمندی‌های عشایر باید در اسرع وقت تأمین شده و تعاونی‌های عشایر به صورت مستمر فعالیت داشته باشند، تصریح کرد: سازمان عشایری کشور، وزارت جهاد کشاورزی و ادارات کل عشایر استان‌ها باید در راستای رفع این نیازمندی‌های عشایر شبانه روز تلاش کنند.

سعیدی از انجام هماهنگی‌های لازم برای حل مشکلات عشایر استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: از ابتدای سال جاری با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها قیمت نهاده‌های دامی نیز در کشور آزاد شد و برای دسترسی سهل عشایر به این نهاده‌ها تسهیلاتی از سوی دولت ارائه شده است.

وی با بیان اینکه از طریق اعطای تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان نهاده‌ها تأمین و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، افزود: صندوق‌های دامپروری و عشایری برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز خود کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور از تهیه و ارائه دامدار کارت به عشایر خبر داد و اظهار کرد: در بسیاری از استان‌های کشور روند اعطای این کارت با مشکلاتی مواجه بود که پس ز رفع این کاستی‌ها این کارت‌ها شارژ و در اختیار عشایر و دامداران قرار گرفته است.

سعیدی از تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان برای تأمین نهاده‌های دامی از سوی دولت، وزارت جهاد کشاورزی و بانک‌های عامل به عشایر خبر داد و گفت: مشکلی در تأمین و تهیه آرد مورد نیاز دامداران در کشور وجود ندارد و توزیع و مدیریت آرد مورد نیاز عشایر در اختیار فرمانداری هاست.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار