کد خبر: 1120018
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
اگرچه برندگان قرعه کشی خرداد ماه شرکت ایران خودرو باید تاکنون خودروی خود را تحویل می گرفتند اما با وجود تسویه حساب خبری از تحویل نیست و صرفا یک پیام تبدیل اختیاری برای مشتریان ارسال شده است.
یکی از مشکلات حوزه خودرو مربوط به نحوه عرضه این محصول می‌شود؛ از حدود ۳ سال پیش که بازار خودرو بیش از پیش دچار آشفتگی و گرانی شده بود دولت تصمیم گرفت با شیوه‌ای تحت عنوان قرعه کشی، با ثبت نام از متقاضیان خرید خودرو و قرعه‌کشی میان آنها، هرج و مرج را در بازار خودرو کاهش دهد.

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، وزارت صمت وعده حذف قرعه کشی را داد و در این راستا از تابستان سال جاری تا کنون حدود ۷۰ درصد خودروها از فرایند قرعه کشی خارج شده و در دو قالب فروش از طریق بورس کالا و فروش از طریق سایت خودروساز، عرضه می‌شوند.

در این شرکت ایران خودرو که هنوز برخی از محصولات پرتیراژ خود را از طریق قرعه کشی به فروش می‌رساند، خرداد ماه اقدام به برگزاری قرعه کشی کرد و مقرر شد برندگان صرف ۳ ماه پس از واریز وجه، یعنی در شهریور ماه خودروی خود را دریافت کنند. با این حال با گذشت تقریباً دو ماه از موعد تحویل خودرو، هنوز مشتریان خودرویی دریافت نکرده‌اند.

دو ماه گذشت، خبری از تحویل خودرو نیست

در این ارتباط یکی از برندگان این قرعه کشی در توضیحات تکمیلی، به خبرنگار مهر گفت: بنده در قرعه کشی خرداد ماه برنده خودروی پژو پارس سفارشی سال با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان شدم. همان زمان پس از اعلام برنده شدن، تا یک هفته فرصت واریز نیمی از مبلغ خودرو بود که در همین راستا مبلغ ۷۴ میلیون تومان را به حساب خودروساز واریز کردم.

وی افزود: سپس در انتهای شهریور ماه پیامک واریز برای واریز کل مبلغ آمد که در آن زمان نیز مابقی مبلغ را واریز کردم.

وی ادامه داد: طبق قرارداد باید ۱۰ روز قبل از تحویل، خودروساز مابقی پول را می‌گرفت اما این موعد از ۴۰ روز هم عبور کرده و هنوز خودرویی به ما تحویل داده نشده است؛ در صورتی که در ثبت نام اولیه گفته بودند تاریخ واریز نهایی ۱۰ روز قبل ۳۰ مهر یعنی ۲۰ مهر ماه خواهد بود.

این مشتری گفت: وقتی از نمایندگی پیگیری کردم، نمایندگی به یک باره اعلام کرد که تاریخ تسویه حساب باید ۴۵ روز قبل از تحویل باشد و تحویل در ۱۳ آبان ماه خواهد بود، اما ۱۳ آبان ماه هم گذشت و تنها یک پیامک تبدیل اختیاری از پژو پارس به پژو ۲۰۶ و یا پژو پارس با آپشن های کمتر برای ما آمد.

وی افزود: بر اساس آنچه که نمایندگی اعلام کرد تمام خودروها تا پنجم آبان تحویل داده شده‌اند اما خودروهای بعد از آن تاریخ هنوز در سیستم تحویل داده نشده است؛ نمایندگی می‌گوید هیچ تاریخ تحویل دقیقی مشخص نیست، شاید یک هفته دیگر، شاید یک ماه دیگر شاید دو ماه دیگر و شاید هم بیشتر، باری اینکه خودرو را ثبت نام کنم خودروی قبلی را فروخته و الان بیش از ۲ ماه است بدون خودرو مانده‌ام و نمایندگی هیچ تاریخ دقیقی هم برای تحویل مشخص نکرده است.

خودروی فرسوده را اسقاط کردم اما خبری از تحویل خودرو نیست

همچنین یک مشتری دیگر که در همین دور از قرعه کشی برنده خودرو در قالب جایگزینی خودروهای فرسوده شده است، به مهر گفت: متأسفانه با گذشت دو ماه هنوز تکلیف ما مشخص نشده است در صورتی که قرار بود شهریور ماه جایگزینی خودرو انجام شود.

وی تصریح کرد: شرکت ایران خودرو باید پاسخ دهد که چرا تکلیف برندگان قرعه کشی شهریورماه خودروهای فرسوده هنوز مشخص نشده است؟

این مشتری گفت: بنده خودرو خود را اسقاط و تحویل مرکز اسقاط دادم و گواهی اسقاط و همچنین سند خودرو را به نام ایران خودرو وکالت کردم؛ با این حال اگرچه ۲ ماه از موعد گذشته اما همچنان بلاتکلیف هستیم و پاسخ درستی هم به ما نمی‌دهند.

به گزارش مهر، تا پیش از اعلام حذف قرعه کشی، طی سه سال گذشته معمولاً خودروسازان، خودروها را در موعد مقرر و در برخی از موارد زودتر از موعد مقرر به مشتریان تحویل می‌دادند اما امسال پس از اینکه اعلام شد قرعه کشی حذف و در ادامه نیز قیمت گذاری دستوری لغو خواهد شد، خودروساز در تحویل خودرو بدقولی کرده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار