کد خبر: 1120001
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا یکشنبه و بارش باران، برف و کاهش دما خبر داد و برای برخی استان‌ها هشدار سطح زرد صادر کرد.

مطابق پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در سواحل دریای خزر،‌ ارتفاعات و دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق کشور بارش باران پیش بینی شده است. شدت بارش‌های روزهای شنبه و یکشنبه برای استان‌های ساحلی دریای خزر است.

فردا بارش‌ها در سواحل غربی دریای خزر،‌ شمال غرب،‌ ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بخش‌هایی از گیلان،‌ اردبیل و شمال آذربایجان ادامه خواهد داشت.

از اواخر وقت فردا یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از جنوب غرب در بخش‌هایی از خوزستان،‌ کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و شمال غرب فارس افزایش ابر،‌ رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

این شرایط روز دوشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از استان‌های فارس،‌بوشهر، هرمزگان، اصفهان و کرمان پیش بینی می‌شود. سامانه بارشی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تقویت شده و در جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب، مرکز و شرق کشور به فعالیت خود ادامه می‌شود. شدت بارش‌های طی این 2 روز برای ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی است. از امروز تا سه شنبه بارش در ارتفاعات البرز،‌ مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از یکشنبه تا سه‌شنبه در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما روی می‌دهد.

توصیف سامانه: وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: یکشنبه 1401/09/13

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 1.5 متر در سواحل و تا 2 متر در نواحی فراساحل همراه با رگبار باران

منطقه اثر: دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار