کد خبر: 1119999
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
انگلیس در اعتراض به هزینه های بالای زندگی و دستمزدهای پایین، آماده اعتصابات گسترده می شود.

پس از آنکه اتحادیه‌های کارگری در بخش‌های دولتی و خصوصی از اقدام جدیدی در اعتراض به هزینه‌های بالای زندگی و دستمزدهای پایین خبر دادند، انگلیس خود را برای اعتصاب‌های بیشتر آماده می‌کند.

این فراخوان که کارگران بخش مراقبت از بزرگراه‌ها و صدها کارمند زمینی فرودگاه هیترو را به فهرست کارکنان اعتصاب کننده ملحق خواهد کرد، در بحبوحه زمستان تلخ نارضایتی در انگلیس منتشر شده است.

با توجه به افزایش قیمت کالاهای مصرفی و پایین بودن دستمزدها در سایه تورم که بالاترین میزان طی دهه‌های گذشته است، انگلیس شاهد تشدید اعتصابات در بخش‌های اقتصادی و عمومی است.

در همین راستا، امدادگران روز چهارشنبه به پرستاران پیوستند و به نفع اعتصابات قبل از کریسمس رأی دادند و انتظار می‌رود که کارکنان امنیتی در شرکت بهره برداری قطارهای سریع (یورواستار) این ماه دست به اعتصاب بزنند.

در حالی که انگلیس شاهد بدترین بحران هزینه‌های معیشتی طی چند نسل گذشته است، بسیاری از کارکنان و کارگران دیگر، از بخش راه آهن گرفته تا وکلا، سال جاری دست به اعتصاب زدند.

در همین راستا، اتحادیه خدمات عمومی و تجاری که نمایندگی بسیاری از کارکنان دولتی را برعهده دارد، اعلام کرد که کارگران شاغل در راهداری و بزرگراه‌ها از ۱۶ دسامبر جاری تا ۷ ژانویه دست به سلسله اعتصابات خواهند زد.

این در حالی است که انتظار می‌رود این اعتصابات زندگی عادی در انگلیس را فلج نماید چرا که این اعتصابات، با دیگر اعتصابات کارگران راه آهن همزمان خواهد شد.

این اقدام در پی رأی ۱۲۴ اداره دولتی و سایر نهادهای دولتی در ماه گذشته به نفع اعتصاب برای درخواست افزایش ۱۰ درصدی دستمزد و غیره صورت گرفت.

اتحادیه خدمات عمومی و تجاری روز سه شنبه اعلام کرد که موج نخست اعتصابات در چارچوب سلسله اعتصابات متناوب که از نیمه ماه دسامبر جاری به مدت یکماه ادامه خواهد داشت، شاهد مشارکت کارکنان بخش آزمایشات گواهینامه رانندگی و کارکنان پرداخت‌های روستایی در بیش از ۲۵۰ نقطه در سراسر انگلیس خواهد بود.

با توجه به افزایش شدید قیمت انرژی و مواد غذایی، میانگین تورم در انگلیس به بالاترین میزان طی ۴۱ سال گذشته رسیده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار