کد خبر: 1119986
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
هاشمی خبر داد؛
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام مدارس سال آینده تمام الکترونیکی می‌شود.

سیدمجتبی هاشمی با بیان اینکه از سال آینده شاهد ثبت نام الکترونیکی در مدارس هستیم، اظهارداشت: در حال انجام زیرساخت‌های لازم هستیم تا سال آینده ثبت نام به صورت تمام الکترونیکی در مدار صورت می‌گیرد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس ذینفعان زیادی دارد. هم اولیای دانش آموزان و هم فرهنگیان در حوزه برنامه ریزی برای ثبت نام تأثیر گذار هستند. با توجه به تعطیلی مدارس بر اثر شیوع ویروس کرونا که دو سال به طول انجامید؛ امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس با توجه به فرایندهایی که در پروژه مهر انجام شد به شکلی برنامه‌ریزی گردیده است که بتوانیم فرآیندهای ثبت نام را به سمتی پیش ببریم که در ثبت نام، اولیا مشکل یا مسئله خاصی نداشته باشند.

تلاش می‌کنیم محدوده ثبت نام هر مدرسه به صورت شعاع یک مدرسه اتفاق بیفتد و رضایتمندی مردم هم با این روش بیشتر خواهد شد

وی با بیان اینکه محدوده بندی‌ها برای سال آینده باز تعریف شده است؛ گفت: با توجه به اینکه توزیع مدارس به صورت نامتوازن در سطح جامعه رخ داده است؛ ما ناگزیر هستیم شیوه محدوده بندی ثبت نام مدارس را تغییر دهیم. بررسی‌هایی در موضوع محدوده بندی صورت گرفته است.

هاشمی با تاکید بر اینکه برای سال آینده برنامه ریزی کردیم که به سمت ثبت نام الکترونیکی مدارس برویم، افزود: هدف ما این است که مراجعه مردم برای ثبت نام در مدارس را کمتر کنیم. مراجعات مردم برای اخذ مدارک را در شورای عالی بررسی می‌کنیم کمتر اتفاق بیفتد و کمتر مردم در مدارس حاضر شوند. محدوده ثبت نام را به صورت الکترونیکی طوری طراحی کردیم که بر اساس یک تکه جغرافیایی از یک منطقه خاص نباشد؛ بلکه تلاش می‌کنیم محدوده ثبت نام هر مدرسه به صورت شعاع یک مدرسه اتفاق بیفتد که پذیرش دانش آموزان بیشتر بوده و رضایتمندی مردم هم با این روش بیشتر خواهد شد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال در جریان فرآیند ثبت نام از ۸۶ هزار مدرسه بازرسی صورت گرفت. مواردی که نیاز به اصلاح داشت مجدداً مورد بازبینی و بازرسی قرار گرفت و در این راستا اقدامات ارزشمندی صورت گرفت.

هاشمی با اشاره به نظارت مردمی در مراحل ثبت نام گفت: نظارت بر جریان ثبت نام امسال به گونه‌ای صورت گرفت که برای اولین بار به کمک نظارت مردمی شرایطی ایجاد شد که به صورت آزمایشی برای بیش از ۲۰ درصد مدارس رمزینه یا کیو آر کد نصب شد و مراجعه کنندگان محترم می‌توانستند نظرات خود را بر اساس آن رمزینه‌ها و در ۸ سوال رضایت یا عدم رضایت مندی خود را اعلام کنند. اگر نتایج نظرسنجی‌ها قابل توجه بود بازرسان وزارت آموزش و پرورش بابت موارد ثبت شده به مدارس مورد نظر مراجعه می‌کردند تا مواردی که نیاز به اصلاح داشت بررسی شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال در حال بازنگری دستورالعمل فرآیندهای ثبت نام هستیم امیدواریم که شرایطی فراهم کنیم تا مردم خیلی دغدغه ثبت‌نام در مدارس را نداشته باشند. در حال انجام زیرساخت‌های لازم هستیم تا سال آینده ثبت نام به صورت تمام الکترونیکی در مدار صورت می‌گیرد. مسئله بیشتر ما در پایه‌های ورودی اول ابتدایی است که نیازمند حضور دانش آموزان در پایگاه‌های سنجش هستیم که در حال کارشناسی این موضوع هستیم. در ورودی پایه هفتم مسئله خاصی نداریم و تنها مسئله محدوده بندی هاست که باید مدیریت شود و در بخش سوم ورودی‌های سال دهم است که به موضوع هدایت تحصیلی گره خورده است. کار کارشناسی برای ثبت نام این سه پایه در حال انجام است تا ثبت نام مدارس برای سال آینده به صورت تمام الکترونیکی انجام شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار