کد خبر: 1119935
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶

سایت ضد انقلاب «ایران آزادی» یادداشتی از یک زندانی سیاسی در اوین منتشر کرده که دروغ بودن اعتصاب غذای حسین رونقی را افشا می‌کند. همچنین افشا می‌کند که رونقی تعهد کتبی داده و آزاد شده است.
این زندانی در ابتدای یادداشت، خود را و نوشته‌اش را اینگونه معرفی می‌کند: «متن از علی نوری، زندانی سیاسی زندان اوین، بند ۴، سالن ۳» و بعد می‌نویسد: «اولین باری که قصد داشتم یادداشتی در این باره بنویسم، چند روز از ورود حسین رونقی به بند ۴، سالن ۳ می‌گذشت؛ هنگامی که درخبر‌ها می‎‌شنیدیم مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته، هر دو پایش شکسته و …. او روی پاهایش بود و آسیبی نیز در بدنش وجود نداشت. متأسفانه فضای رسانه به گونه‌ای ترتیب داده شده بود که هیچ شخص یا جریانی ریسک انتشار مطلبم را نپذیرفت.»
علی نوری که حالا پس از آزادی حسین رونقی، فضا را کمی برای صحبت آزادتر دیده و از موج فشار لشکر سایبری طرفدار رونقی کاسته شده، یادداشتش را منتشر کرده است.
او می‌افزاید: «حسین رونقی اگرچه به خاطر اعتصاب غذایی که پس از بازداشت آغاز کرد، دچار ضعف بدنی شده بود، اما هنگام ورود به بند، هیچ‌گونه آسیب بدنی مبنی بر مورد ضرب و شتم قرار گرفتن و به تبع آن شکستگی دست و پا نداشت. زمانی هم که توسط جمعی از زندانیان سیاسی‌تر و خشک می‌شد، مصرف عسل و ارده بخشی از اعتصابش بود! و بنا بر شهادت چند زندانی سرم دریافت می‌کرد تا اینکه به بیمارستان بقیه‌الله منتقل شد. بعد از بازگشت از بیمارستان به زندان، مدتی را در بهداری تحت سرم درمانی با تزریق ویتامین و مکمل بود و در نهایت به سوییتی اختصاصی با همان شرایط قبلی (سرم ویتامین، قندی، مکمل، عسل و ارده) و چند روز بعد آزاد شد.»
او در عین حال می‌نویسد که «قصد پرداختن به حواشی نمایش اعزامش به بیمارستان را ندارم» و دلیلش را این می‌نویسد که «هر آنچه را که به چشم دیده‌ام، می‌گویم» و به نظر می‌رسد منظورش بلوای دروغین مقابل بیمارستان دی باشد که به خاطر دروغ‌های خانواده رونقی، عده‌ای آن را برپا کردند و خود بازداشت شدند.
علی نوری که از حامیان آشوب‌های اخیر است، در ادامه می‌نویسد: «روایت کذبی که جریان رسانه‌ای متبوع حسین رونقی به انضمام اعضای خانواده‌اش از وضعیت او ساخته و پرداخته کردند با برجسته‌سازی و حقنه کردن وضعیت او وقایع مهم جنبش اخیر را برای چند روز، عملاً به محاق برد. در همان حال که از یمین تا یسار رسانه‌ها از حسین رونقی و وضعیت وخیمش می‌گفتند و می‌نوشتند، همزمان از یک طرف مدعیانی که خود را افشاگران ابتذال شر می‌دانستند، اعتصاب غذا را که آخرین ابزار یک زندانی برای احقاق حقش است، به ابتذال کشانده و از طرف دیگر، سایر اخبار را به حاشیه می‌راندند.»
او در انتهای مطلبش می‌نویسد: «اگرچه که او در حضور مقام قضایی و دو شاهد کتباً متعهد شد تا اطلاع ثانوی سکوت اختیار کند تا موجبات آزادی‌اش فراهم شود، ولی بی‌صبرانه در انتظار شنیدن لاطائلاتش می‌مانم و نیک می‌دانم در اسرع وقت مورد هجوم این فاشیست‌ها و حواریونشان قرار خواهم گرفت، اما باکی نیست.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار