کد خبر: 1119815
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
ضرغامی:
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توسعه صنعت گردشگری منوط به همکاری‌های برون دستگاهی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سید «عزت الله ضرغامی» روز جمعه در جریان سفر به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه اراک، افزود: صنعت گردشگری در کشور با مسایل و مشکلات زیادی مواجه است و در حال پیگیری امور مختلف هستیم و در یک سال گذشته نیز گام های بلندی برداشته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به جاذبه‌های بی نظیری که در نقاط مختلف میهن اسلامی وجود دارد، گردشگری می‌تواند منبع نخست درآمد پایدار کشور باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه حوزه گردشگری فرابخشی است و باید دستگاه‌های مختلف را برای حل مسائل این حوزه همراه کرد، بیان کرد: با ۱۱ دستگاه مرتبط با وزارت، تفاهم‌نامه‌های خوبی منعقد شده که می تواند کلید حل مشکلات این بخش باشد.

ضرغامی مجموع اعتبارات گردشگری کشور را ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با وجود کمبود اعتبارات، کارها و اقدامات موثری در این حوزه انجام شده و اقدامات زیادی نیز برنامه ریزی شده است.

وی گفت: مشکلاتی در بخش صنایع دستی و زمینه فروش و عرضه این محصولات وجود دارد و در این راستا، بازارچه‌هایی ایجاد شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای حل این مشکلات اندیشیده شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و می‌توان کارهای زیادی انجام داد.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از دولت، نظام، استان و مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقدیر کرد و گفت: تاکنون به بیش از ۱۱۰ شهر سفر کرده‌ام و اعتقادی به سفر خارجی ندارم و تمام وقت خود را برای سفرهای استانی و رسیدگی به مسائل و مشکلات گردشگری و صنایع دستی گذاشته‌ام.

ضرغامی عنوان کرد: بابت تاخیر به سفر استان مرکزی از مردم این استان عذرخواهی می کنم اما از دیروز تاکنون در جریان این سفر، تصمیمات خوبی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی گرفته شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز گذشته در اولین روز از سفر خود به استان مرکزی در شهرستان های محلات، دلیجان و خمین حضور یافت و از ظرفیت های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان ها بازدید کرد.

امروز نیز بازدید از چند ظرفیت گردشگری از جمله روستاهای انجدان و هزاوه اراک و چند بنای تاریخی شهرستان تفرش از برنامه های مهم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار