کد خبر: 1119626
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
لو شائه سفیر چین در فرانسه تاکید کرد کشورش سلاح و مهمات در اختیار روسیه قرار نداده است.

 لو شائه در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی فرانسه ضمن پاسخ منفی به این سوال که آیا چین سلاح در اختیار روسیه قرار می‌دهد؟ گفت: من فکر نمی‌کنم روسیه به تسلیحات چین نیاز داشته باشد.

وی تصریح کرد چین در مناقشه اوکراین و روسیه، موضع بیطرف دارد و از حل و فصل مسالمت آمیز این مناقشه حمایت می‌کند.

سفیر چین در فرانسه ادامه داد: پکن طرفدار مذاکره و گفت وگو برای حل و فصل مساله اوکراین است.

موضع بی طرفی و عدم ارسال سلاح از سوی چین به روسیه در جنگ اوکراین در حالی اعلام می‌شود که پیش تر خبرگزاری رویترز گزارش داد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) پیشنهاد بوئینگ برای تامین نیاز اوکراین به بمب‌های دقیق و ارزان قیمت برای استفاده در سامانه های موشکی را بررسی می‌کند.

این خبرگزاری افزود: ارسال این مهمات به کی‌یف اجازه می‌دهد همزمان با تکاپوی غرب برای تامین نیازهای بیشتر اوکراین به سلاح، فواصل دورتری از خط مقدم جنگ با روسیه را هدف قرار دهد.

رویترز نوشت: ذخایر نظامی آمریکا و متحدانش در حال کاهش است و اوکراین با ادامه جنگ به سلاح‌های پیچیده تر نیاز دارد. به گفته منابع خبری، سامانه پیشنهادی بوئینگ تحت عنوان «بمب کوچک قُطر پرتاب شونده از زمین» (GLSDB)، یکی از ده‌ها طرح تولید مهمات جدید برای اوکراین و متحدان اروپای شرقی آمریکا است.

بر اساس مدارکی که خبرگزاری رویترز و سه نفر از افراد مطلع از این طرح بررسی کرده‌اند، GLSDB در اوایل بهار ۲۰۲۳ قابل تحویل خواهد بود و شامل ترکیب بمب کوچک قطر «جی بی یو-۳۹» با موتور موشک «ام۲۶» است که هر دو در تسلیحات آمریکا موجود هستند.

«داگ بوش» خریدار اصلی تسلیحات ارتش آمریکا، هفته گذشته به خبرنگاران در پنتاگون گفت که ارتش همچنین به دنبال سرعت دادن به تولید گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری با اجازه دادن به پیمانکاران دفاعی برای ساخت آنها است. این گلوله‌ها در حال حاضر فقط در تاسیسات دولتی تولید می‌شود.

وی افزود: عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تقاضا برای سلاح‌ها و مهمات ساخت آمریکا را افزایش داده است در حالی که متحدان آمریکا در شرق اروپا «سفارش‌های فراوانی» را برای طیف گسترده‌ای از تسلیحات ارائه داده‌اند و آنها در حال تأمین تسلیحات مورد نیاز اوکراین هستند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار