کد خبر: 1119547
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
وزارت خارجه آمریکا با فروش احتمالی یک سیستم ضد پهپادی به قطر در قالب یک قرارداد یک میلیارد دلاری موافقت کرده است.

پنتاگون گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا با فروش احتمالی یک سیستم ضد پهپادی به قطر در قالب یک قرارداد یک میلیارد دلاری موافقت کرده است.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد پیمان کاران این قرارداد صنایع تکنولوژی ریتون، اس آر سی و صنایع نورتروپ گرومان هستند. آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون نیز کنگره را در جریان این قرارداد گذاشته است.

این قرارداد پس از آن به تایید وزارت خارجه رسید که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ابتدای سال جاری میلادی و در سفر به این کشور، قطر را به عنوان یکی از متحدان اصلی غیرناتوی واشنگتن نام برد و وعده اعطای جایگاه‌های خاص در منطقه را به دوحه داد.

بایدن در این سفر و در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آلثانی، امیر قطر، گفت: قطر دوست خوب و قابل اطمینان ماست؛ و من به اطلاع کنگره خواهم رساند که قطر را به عنوان یکی از متحدان اصلی غیرناتوی خود انتخاب خواهیم کرد تا اهمیت روابط خود را منعکس کنیم.

پنتاگون افزود: فروش احتمالی این سیستم، ظرفیت قطر برای مقابله با تهدید‌های پهپادی از طریق تجهیزات دفاعی و الکترونیکی را تامین می‌کند.

در بیانیه پنتاگون آمده است این طرح نیازمند اعزام ۱۵ نماینده از سوی پیمان کاران آمریکایی به قطر به مدت ۵ سال برای پشتیبانی‌ها و خدمات پس از فروش، آموزش و فعالیت‌های مربوط به نگهداری آن است.

گفتنی است با وجود آنکه وزارت خارجه با این قرارداد موافقت کرده است، اما هنوز هیچ خبری مبنی بر امضای نهایی قرارداد و یا نتیجه گیری از مذاکرات مربوط به امضای آن منتشر نشده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار