کد خبر: 1119507
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
سامورایی‌ها برای اسپانیا شمشیر را از رو می‌بندند
قهرمان جام ۲۰۱۴ حتی در خواب هم نمی‌دید برای صعود به یک هشتم‌نهایی تا این اندازه ذلیل شود و نگران نتیجه بازی ژاپن باشد.
 شیوا نوروزی

 

قهرمان جام ۲۰۱۴ حتی در خواب هم نمی‌دید برای صعود به یک هشتم‌نهایی تا این اندازه ذلیل شود و نگران نتیجه بازی ژاپن باشد.
در گروه مرگ هم اسپانیا و ژاپن شانس صعود دارند و هم کاستاریکا و آلمان. با این تفاوت که ماتادور‌ها و ژرمن‌ها برای حضور در مرحله حذفی به شدت تحت فشارند و اگر در رسیدن به این هدف ناکام بمانند آبروی فوتبال‌شان می‌رود.

تیم هانسی فلیک در بازی اول طوری ژاپن را دست‌کم گرفت که سامورایی‌ها برد تاریخی ۲ بر یک را تجربه کردند. بعد از آن تحقیر زودهنگام آلمانی‌ها به خودشان نیامدند و به جای آنکه انتقام باخت به ژاپن را از اسپانیا بگیرند در مصاف با ماتادور‌ها با تساوی متوقف شدند. این عملکرد ضعیف یکی از مدعیان جام را با یک امتیاز در قعر جدول گروه E نگه داشته و آلمان سایه سنگین سه تیم را بالای سرش احساس می‌کند. بازی با کاستاریکا تکلیف را روشن می‌کند؛ شاگردان فلیک حق ندارند به چیزی جز پیروزی فکر کنند. اگر آلمان پیروز بازی با کاستاریکا باشد تازه آن زمان باید امیدوار بماند که اسپانیا حتماً ژاپن را شکست دهد. تیم لوئیز انریکه اگر در مصاف با ماتادور‌ها امتیاز از دست بدهد و تازه آلمان هم کاستاریکا را برده باشد، کار به تفاضل گل می‌کشد.
نکته مهم اینکه تحمیل شکست به ژاپن و کاستاریکا اصلاً آسان نیست. از یک سو شاگردان موریاسو شگفتی‌ساز گروه لقب گرفته و از سوی دیگر هم تیم لوئیس فرناندز سوارز سه امتیازی است. بهترین فرصت است برای کارستاریکا تا همانند ژاپن از ضعف‌های زیاد و روحیه پایین آلمان استفاده کند و اتفاقی بزرگ رقم بزند. توماس مولر ستاره آلمان معتقد است برای جبران تفاضل گل پایین و بالا بردن شانس صعود این تیم باید تا می‌تواند به کارستاریکا گل بزند: «اگر بتوانیم هشت گل به کاستاریکا بزنیم شانس صعودمان بسیار بیشتر می‌شود. این نتیجه غیرممکن نیست و می‌توان هشت گل زد ولی نتیجه‌ای واقع‌بینانه در یک جام‌جهانی نیست. کسب پیروزی کافی است و سپس ببینیم اسپانیا و ژاپن چه می‌کنند. باید حواس‌مان به نتیجه بازی اسپانیا و ژاپن باشد. قطعاً اتفاقات آن بازی می‌تواند در نوع استراتژی ما برابر کاستاریکا تأثیرگذار باشد و شکل بازی‌مان را تعیین کند. مقابل کاستاریکا باید کار‌ها را ساده کنیم. باید تحرک و جابه‌جایی‌ها در زمین زیاد باشد. می‌توان توپ‌ها را به فضا‌های خالی فرستاد، در حالی که ممکن است همیشه به مقصد نرسند، اما می‌تواند بازیکنان حریف را به تغییر موقعیت وادار کند. به عنوان یک مهاجم باید دوندگی زیادی داشته باشم و شاید قرار نیست در بازی ۱۰ موقعیت برایم مهیا شود، اما باید آماده باشم.»
سوارز سرمربی کاستاریکا به اندازه آلمان برای تیمش شانس صعود قائل است: «عاشق این بازیکنان هستم و می‌دانم چه توانایی‌هایی دارند. اشتباهات بازی قبلی را برطرف کردیم و بهترین واکنش را نشان دادیم. صعود حالا به خودمان بستگی دارد. قطعاً با پیروزی برابر آلمان بالا می‌رویم ولی شاید شرایط بازی‌های دیگر به گونه‌ای شود که با مساوی هم صعود کنیم. البته می‌دانیم که برابر آلمان کار سختی داریم.»
اسپانیا هنوز صعود نکرده و برای آنکه سرنوشتش به نتیجه سایر تیم‌ها گره نخورد برای شکست ژاپن نقشه کشیده است. لوئیز انریکه امیدوار بود شاگردانش از پس آلمان برآیند و کار تمام شود. در ظاهر امشب بردن حریف آسان است منتها نباید فراموش کرد ژاپن عامل قعرنشینی آلمان است. اصلاً نمی‌توان تیم موریاسو را دست‌کم گرفت. نماینده آسیا از کوچک‌ترین فرصت‌ها استفاده و در عین حال نیز با دفاع مستحکم مهاجمان حریف را خلع سلاح می‌کند. انریکه در بازی قبل از عملکرد بازیکنانش ابراز رضایت کرد و تساوی را برای اسپانیا ارزشمند خواند، منتها امشب فرصت آخر برای گرفتن امتیاز و صدرنشینی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار