کد خبر: 1119264
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
تیم ملی در بازی پایانی مرحله گروهی به قضاوت لاهوز به مصاف آمریکا خواهد رفت.

وضعیت جدول در گروه ب جام جهانی باعث شده که حساسیت بازی ایران و امریکا در اوج خود قرار داشته باشد. ایران احتمالاً با یک تساوی هم صعود خود را قطعی خواهد کرد، چرا که در آن سمت ولز کار دشواری برای شکست انگلیس پیش رو دارد. از سمت دیگر امریکا برای صعود محکوم به غلبه بر ایران است و برد با هر نتیجه‌ای این تیم را راهی مرحله بعدی جام جهانی خواهد کرد؛ بنابراین قابل پیش‌بینی بود که حساسیت خاصی برای انتخاب داور دیدار ایران و امریکا وجود داشته باشد. فیفا، اما قضاوت این نبرد حساس و سرنوشت‌ساز را بر عهده داور معروف اسپانیایی، یعنی ماتئو لاهوز قرار داده است. مردی که یکی از باتجربه‌ترین داوران حاضر در جام جهانی قطر محسوب می‌شود.

آنتونیو ماتئو لاهوز داور ۴۵ ساله اسپانیایی است که با قضاوت در لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و دو جام جهانی به شهرت جهانی رسیده. لاهوز از سال ۲۰۰۸ در لالیگا قضاوت کرده و از سال ۲۰۱۱ نیز به لیست داوران بین‌المللی فیفا راه یافته. او در مسابقاتی مهم در لیگ قهرمانان اروپا سوت زده و بار‌ها ال‌کلاسیکو میان بارسلونا و رئال مادرید را قضاوت کرده است.

از خصوصیات بارز لاهوز، سختگیری او و خشونت‌اش با بازیکنان است. او در طول یک بازی بار‌ها از کارت زرد استفاده می‌کند و با هیچ بازیکنی مماشات ندارد. لاهوز پیش‌تر و در مسابقات اروپایی بار‌ها از کارت قرمز خود استفاده کرده که مهم‌ترین آن‌ها اخراج الکسیس سانچز در بازی لیورپول- اینترمیلان است. او همچنین سرجیو راموس و عثمان دمبله از بارسلونا را نیز با کارت قرمز خود از زمین اخراج کرده است.

لاهوز در آخرین بازی خود، دیدار سنگال مقابل قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ را قضاوت کرده. او در این بازی نه چندان حساس ۶ بار از کارت زرد استفاده کرد. او ۳ بار بازیکنان قطر را جریمه کرد و ۳ بار هم سنگالی‌ها را از زیر تیغ عبور داد. او همچنین ثابت کرده با بازیکنی تعارف ندارد، همان ابتدای بازی از کارت خود استفاده می‌کند و البته پنالتی هم زیاد می‌گیرد. پس بازیکنان تیم ملی باید حواس خود را بیشتر جمع کنند تا توسط داور باتجربه اسپانیایی جریمه نشوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار