کد خبر: 1119200
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دستور حجت‌الاسلام اژه‌ای برای آزادی برخی از زندانیان سیاسی
پس از موفقیت‌های ایران در جام‌جهانی و شادی مردم ایران رئیس قوه قضاییه به آزادی برخی از زندانیان سیاسی دارای شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی دستور داد.

پس از موفقیت‌های ایران در جام‌جهانی و شادی مردم ایران رئیس قوه قضاییه به آزادی برخی از زندانیان سیاسی دارای شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی دستور داد. این دستورات با واکنش‌های مثبتی در شبکه‌های اجتماعی همراه بود و کاربران شبکه‌های اجتماعی با سلایق مختلف سیاسی از این دستور استقبال کردند و آن را هدیه‌ای روحیه‌بخش و مصداقی از رأفت انقلابی دانستند. کاربران پیام این آزادی‌ها را اینگونه تعبیر کردند: «آزادی بازداشتی‌ها به مناسبت پیروزی تیم ملی فوتبال ایران یعنی ما دوست داریم همه مردم ایران در این شادی جمعی با هم سهیم باشند!» در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.


محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب:
آزادی وریا غفوری هدیه روحبخشی است به بچه‌های تیم فوتبال در جام‌جهانی. در حقیقت بازی خوب بچه‌ها و درک شرایط جامعه از سوی مسئولان، وریا را باید آزاد کند. دانشگاه و هنرمندان را هم با آزادی زندانیان‌شان خوشحال کنید.
محمد توسلی، دبیر نهضت آزادی:
آزادی زندانیان سیاسی و تغییر رویکرد حاکمیت از «همه با من» و برای من، به «همه با هم» و برای ایران، در جلوگیری از تشدید بحران‌ها مؤثر است. نام نیک حاکمان با تواضع و کوتاه آمدن از مواضع‌شان به نفع مردم و در راستای منافع ملی ماندگار می‌شود، نه با لجاجت به نام اقتدار!
عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه همشهری:
زنجیره استان به استان آزادی زندانیان توسط رئیس قوه قضاییه امری مبارک و قابل تقدیر است. امید است با پیروزی بر امریکا شاهد موج جدید آن باشیم. اینکه رئیس قوه قهریه به دنبال راهی برای آزاد کردن باشد تا زندان کردن، بسیار ارزشمند است.
مهدی فضائلی، فعال سیاسی اصولگرا:
ایرنا: «در پی دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر مساعدت زندانیانی که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارند، ۵۸۳ زندانی از زندان‌های مختلف در کشور آزاد شدند.»
پ. ن: چه خوب است دستور خردمندانه آقای محسنی اژه‌ای مصادیق بیشتری پیدا کند و افراد بازداشت شده در وقایع اخیر هم به حداقل برسند.
میکائیل دیانی:
اقدام آقای محسنی اژه‌ای نمایی دقیق از عقلانیت انقلابی بود؛ آزادی بازداشتی‌ها به مناسبت پیروزی تیم ملی فوتبال ایران یعنی ما دوست داریم همه مردم ایران در این شادی جمعی با هم سهیم باشند!
محمد رستم‌پور:
آزادی حسین رونقی اندازه ۱۰ همایش و ۱۰۰ ویدئو، برد رسانه‌ای داشت.
سید امیر سیاح:
آزادی بازداشت‌شدگانی که متهم به جنایت نیستند، آنهم در روز‌های خوشحالی ملی، کارخیلی‌خوبی بود. فقط قوه قضاییه به همه به خصوص سلبریتی‌ها، احکام قانونی نشر اکاذیب و تهمت و افترا را اطلاع دهد.
احمد کارآمد:
این خبر دستور آقای اژه‌ای برای تسهیل آزادی زندانیان اغتشاشات اخیر به خاطر برد تیم ملی خیلی اتفاق مهمیه! کاش این خبر رو به بچه‌های تیم ملی برسونن. خوب بازی کردنشون و پیروزی شون به نفع همه ایرانی‌هاست. حتی گول خورده‌ها و براندازای داخلی.
رضا رئیسی:
دستور اژه‌ای برای تسهیل در آزادی زندانیان به‌مناسبت برد تیم ملی اتفاق مبارک و بی‌سابقه‌ای است که می‌تواند گام مثبت و آغازی برای تلطیف فضا و بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های ملی در راستای عبور از بحران باشد!
یعقوب کریمی:
آقای محسنی اژه‌ای بابت این آزادی‌ها دمت گرم. ان‌شاءالله که آزادشدگان این محبت نظام و آبرو گذاشتن آقای اژه‌ای را با عدم حضور در اغتشاشات و نگفتن حرف‌های بی‌پایه و اساس جبران کنند. قدر نظام اسلامی را بدانیم.
محمد ولی‌بخشی:
آقا در بیانیه گام دوم انقلاب گفته بودند که انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی‌ها اهل «مروت انقلابی» است. آزادسازی زندانی‌ها نمادی دیگر از این مروت انقلابی بود. این را هم در تاریخ انقلاب ثبت کنید که شما‌ها چه کردید و چه دروغ‌ها گفتید، اما انقلاب چه کرد و چگونه پاسخ‌تان را داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار