کد خبر: 1119194
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از برگزاری شورای عالی امتحانات با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در شیوه‌نامه امتحانات دانش‌آموزان تغییراتی ایجاد شده است.

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات دی ماه دانش‌آموزان از شنبه 3 دی ماه با دروس ریاضیات گسسته، ریاضی 3 و ریاضی و آمار 3 آغاز می‌شود، اظهار کرد: این امتحانات تا روز دوشنبه 26 دی ادامه دارد و با دروس علوم اجتماعی، جامعه شناسی 3 و احکام 3 پایان می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در این امتحانات، دانش‌آموزانی که امتحانات پایه دوازدهم دارند و همچنین داوطلبانی که درخواست ایجاد سابقه تحصیلی دارند و می‌خواهند ترمیم نمره داشته باشند، شرکت می‌کنند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه به زودی شورای عالی امتحانات را با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌کنیم، گفت: چند کارگروه تشکیل دادیم و مباحث کارشناسی در حال انجام است. 

وی در پاسخ به این پرسش که برای پیشگیری از مواردی چون تقلب چه اقداماتی انجام شده است، افزود: در شیوه‌نامه امتحانات، تغییراتی ایجاد شده است تا بتوانیم از آسیب‌ها پیشگیری کنیم. به عنوان مثال درخواست کرده‌ایم که در حوزه‌های اجرای امتحانات، استانداردها رعایت شود و همچنین از ظرفیت سایر دستگاه‌ها کمک گرفته شود. 

زارعی تصریح کرد: درخواست کرده‌ایم که در شورای آموزش و پروش استان این موارد مطرح شود تا بتوان از ظرفیت دستگاه‌های دیگر کمک گرفته شود؛ به عنوان مثال از سالن اجتماعات و سالن امتحانی دیگر مراکز مانند دانشگاه‌ها برای برگزاری امتحانات نهایی استفاده شود.

وی به تصحیح امتحانات دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و افزود: امسال تصحیح الکترونیکی امتحانات را در کل کشور در امتحانات دی ماه به صورت آزمایشی پیاده‌سازی می‌کنیم و از هر استان، یک حوزه امتحانی را تحت پوشش تصحیح الکترونیکی قرار می‌دهیم. 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار