کد خبر: 1119131
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
انتظار برای شکستن طلسم پیروزی در بازی سوم جام جهانی توسط یوزهای ایرانی در حالی است که ایران در یک‌قدمی صعود به مرحله حذفی قرار گرفته است.
تیم ملی فوتبال ایران امشب (سه‌شنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم ملی آمریکا خواهد رفت. ایران در دور گروهی مسابقات جام جهانی تا کنون سه امتیاز کسب کرده و بعد از انگلیس در جایگاه دوم گروه B قرار دارد. ملی‌پوشان کشورمان برای صعود نیاز به یک برد دارند. البته ایران می‌تواند با یک تساوی نیز جشن صعود را برگزار کند اما این مهم به نتیجه دیدارِ ولز و انگلیس بستگی دارد.

در صورت تساوی یا شکست ولز در برابر انگلیس، ایران با یک امتیاز صعود خواهد کرد.

یکی از مهمترین اتفاقات بازی ایران و آمریکا و البته در صورت برتری کشورمان، شکسته شدن طلسم بازی سوم برای یوزهای ایرانی است. تیم ملی فوتبال ایران تاکنون نتوانسته در بازی سوم در ادوار جام جهانی برابر حریفان به برتری برسد و بهترین نتیجه آن در پنج دوره تساوی در برابر آنگولا در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. تیم ملی ایران پیش از این در جام جهانی ۱۹۷۸ برابر تیم پرو، جام جهانی ۱۹۹۸ برابر تیم ملی آلمان و در جام جهانی ۲۰۱۴ برابر تیم ملی بوسنی شکست خورد.

پرگل‌ترین شکست ایران در بازی سوم جام جهانی برابر پرو در جام جهانی ۱۹۷۸ رقم خورد. نماینده آمریکا جنوبی با نتیجه ۴ بر یک شاگردان حشمت مهاجرانی را شکست داد. ایران در سال ۱۹۹۸ با نتیجه ۲ بر صفر و در سال ۲۰۱۴ با نتیجه سه بر یک مغلوب بوسنی شد.

پیروزی مقتدرانه ایران برابر ولز با ستارگان نامدارش موجب شده تا همه امید به شکسته شدن این طلسم‌ و البته صعود به دور بعدی داشته باشند. کی‌روش هم به دنبال یک صعود تاریخی با تیم ایران است و هم می خواهد برای نخستین بار یوزهای ایرانی را در بازی سوم جام جهانی برنده از مسابقه خارج کند.

اینکه کدام بازیکن ضربه نهایی را در دیدار حساس و سرنوشت‌ساز برابر آمریکا وارد می‌کند، سوالی است که تا ساعات دیگر پاسخ آن مشخص می‌شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار