کد خبر: 1119110
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
روزنامه البیان در گزارشی با اشاره به دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا نوشت: این مسابقه می‌تواند آخرین فرصت برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی برای هر کدام از این ۲ تیم باشد.

روزنامه البیان چاپ امارات در تحلیل خود از دیدار امشب ایران و آمریکا نوشت: ۲۴ سال بعد از دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، اکنون ۲ تیم باید در یک بازی مرگ و زندگی به مصاف هم بروند. پیروزی هر کدام در این بازی موجب صعود آنان می‌شود اما ایران این شانس را دارد تا با یک تساوی نیز جشن صعود بگیرد. البته صعود ایران با چهار امتیاز به نتیجه بازی ولز و انگلیس بستگی دارد.

این روزنامه اماراتی با اشاره به دیدار این ۲ تیم در سال ۱۹۹۸ نوشت: آن بازی مهم و تاریخی با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران به پایان رسید اما اکنون شرایط فرق دارد و ۲ تیم برای صعود تلاش می‌کنند و این آخرین فرصت است.

البیان همچنین اشاره‌ای به دیگر نتایج تیم ملی ایران داشت و نوشت: تیم ایران در بازی نخست با نتیجه ۶ بر ۲ برابر انگلیس مغلوب شد اما در دیدار دوم موفق شد ولز را با ۲ گل شکست دهد. تفاضل گل ایران منفی ۲ است. ولز در صورت برتری برابر انگلیس و تساوی ایران در برابر آمریکا، به دور حذفی صعود خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی فوتبال به مصاف آمریکا خواهد رفت. این دیدار از ساعت ۲۲:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه الثمامه برگزار می‌شود. تیم ایران در صورت پیروزی برابر حریف می‌تواند نخستین صعود خود را به مرحله حذفی جام جهانی جشن بگیرد.

متئو لاهوز، داور ۴۵ ساله اسپانیایی قضاوت این بازی را بر عهده دارد.

ایران در پنج دوره حضور در جام جهانی موفق به صعود از مرحله گروهی نشده است. این تیم همچنین تا کنون بازی سوم خود را در جام جهانی با پیروزی به پایان نرسانده است. بهترین نتیجه ایران در بازی سوم تساوی در برابر تیم پرتغال (۲۰۱۸ روسیه) و آنگولا (۲۰۰۶ آلمان) است.

تیم ملی ایران پیش از این در بازی سوم مقابل پرو (۱۹۸۷ آرژانتین)، آلمان (۱۹۹۸ فرانسه) و بوسنی (۲۰۱۴ برزیل) شکست را پذیرا شده بود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار