کد خبر: 1118962
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
قتل سامورایی‌ها به دست کاستاریکا
شیوا نوروزی

نتایج در گروه E طوری رقم خورده که احتمال حذف دو مدعی بزرگ جام وجود دارد. باخت یک بر صفر ژاپن به کاستاریکا همانقدر عجیب بود که تساوی یک - یک اسپانیا و آلمان.
انتظار می‌رفت سامورایی‌ها با شگفتی که در بازی اول رقم زدند و مانشافت را مغلوب کردند، مقابل سه‌رنگ‌ها نیز خودنمایی کنند، اما این کاستاریکا بود که با گل کیشر فولر به جام برگشت. تیم هانسی فلیک نیز به جای آنکه برای جبران شکست برابر ژاپن پرقدرت ظاهر شود، به جبران گل خورده و فرار از شکست بسنده کرد.

معادلات پیچیده
اسپانیای صدرنشین گروه هم فرصت داشت تا از روحیه پایین آلمان استفاده کند و با گذشتن از سد این تیم صعودش قطعی شود ولی یاران لوئیز انریکه بعد از آنکه موراتا تک گل اسپانیا را زد عقب نشستند و اجازه دادند تا فولکروک برای آلمان گلزنی کند. نکته جالب این بازی گلزنی بازیکنان تعویضی بود. انریکه موراتا را به جای فران تورس به زمین فرستاد و هانسی فلیک هم فولکروک را به جای مولر به زمین فرستاد. هر دو نفر پاسخ اعتماد مربیان را با گلزنی دادند.
تقسیم امتیازات با توجه به باخت ژاپن معادلات گروه را پیچیده‌تر کرد؛ سامورایی‌ها در بازی آخر به مصاف اسپانیا می‌روند و آلمان هم با کاستاریکا روبه‌رو می‌شود. در صورت شکست ژاپن و برد آلمان، حکم صعود اسپانیا و آلمان امضا می‌شود، اما اگر نماینده آسیا ماتادور‌ها را متوقف کند ژرمن‌ها باید کاستاریکا را با اختلاف دو گل یا بیشتر شکست دهند. یک احتمال ضعیف نیز برد ژاپن است؛ در این صورت آلمان برای جبران تفاضل گلش با اسپانیا باید بیش از هشت گل به کاستاریکا بزند. در صورت برد ژاپن و تساوی کاستاریکا، این دو تیم صعود می‌کنند و دو مدعی اروپایی حذف می‌شوند.
آلمانی‌ها بدترین شروع خود در ادوار جام‌جهانی را تجربه کردند. آن‌ها از دو بازی فقط یک امتیاز گرفتند. با این‌حال فلیک سرمربی تیم به آینده امیدوار است: «به تیمم تبریک می‌گویم که تا آخرین لحظه دست از جنگیدن برنداشت. اما این تازه قدم اول بود. می‌خواهیم مقابل کاستاریکا قدم دوم را هم برداریم و به مرحله یک‌هشتم برسیم.» انریکه نیز شکست ژاپن را هدف اسپانیا عنوان می‌کند: «روحیه بالایی داشتیم و قصدمان برای پیروزی بر آلمان نکته مثبت اسپانیا بود. ما برای برد ژاپن به میدان می‌رویم و می‌خواهیم به عنوان صدرنشین گروه صعود کنیم.»
زندگی پس از زندگی
کاستاریکا درحالی ژاپن را مغلوب کرد که هفت گل از اسپانیا خورده بود. حال، اما تیم لوئیس فرناندز با این پیروزی به صعود می‌اندیشد: «حالا به خودمان بستگی دارد. قطعاً با پیروزی برابر آلمان بالا می‌رویم ولی شاید شرایط بازی‌های دیگر به گونه‌ای شود که با مساوی هم صعود کنیم.» موریاسو سرمربی ژاپن هم به مردم این کشور قول داد در بازی با اسپانیا نتیجه بگیرند و هموطنانش را خوشحال کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار