کد خبر: 1118814
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
رئیس کل دادگستری کردستان از آزادی ۱۸ نفر از زندانیان جریان اغتشاشات اخیر استان در پی دستور رئیس قوه قضائیه خبر داد.

حجت‌الاسلام‌و المسلمین سیدحسین حسینی از آزادی زندانیان خبر داد و اظهار داشت: در پی دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر آزادی آن دسته از زندانیان اغتشاشات اخیر که شرایط ارفاق و تخفیف مجازات قانونی را دارا هستند، ۱۸ نفر از زندانیان زندان‌های استان کردستان به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی افزود: رئیس قوه قضاییه پس از پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی ولز در مسابقات جام جهانی، دستور تخفیف مجازات و اعمال ارفاقات قانونی در خصوص زندانیان واجد شرایط اغتشاشات اخیر را صادر کرده که در این راستا ۱۸ زندانی با بررسی پرونده‌هایشان مستحق تخفیف تشخیص داده شده و آزاد شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: آن دسته از افرادی که در اغتشاشات اخیر استان اقدام به آتش زدن و تخریب اموال عمومی کرده‌اند، مشمول این ارفاقات قانونی نخواهند شد.

وی از آزادی ۸۶ درصد از بازداشت شدگان اغتشاشات استان کردستان خبر داد و ضمن تاکید بر رسیدگی قاطع به پرونده عوامل اغتشاشات و کسانی که به اموال عمومی خسارت وارد کردند،  گفت: طبق تاکیدات رئیس قوه قضاییه، با عوامل اصلی و محرک و کسانی که مرتکب تخریب، تحریق،  ایجاد ارعاب و تهدید شده‌اند بر اساس قانون به‌صورت قاطع برخورد خواهد شد.

حسینی بیان‌کرد: با بررسی پرونده‌های سایر بازداشت‌شدگان در روز‌های آینده، زمینه بهره. مندی این افراد از ارفاقات قانونی فراهم شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار