کد خبر: 1118808
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
در سایه آغاز احتمالی حمله زمینی ارتش ترکیه به شمال سوریه، الکساندر چایگو فرمانده نیرو‌های روسیه در سوریه با "مظلوم عبدی" فرمانده نیرو‌های دمکراتیک کرد سوری موسوم به "قسد" در الحسکه دیدار کرد.

چایگو در سفر به الحسکه با این فرمانده ارشد قسد دیدار و گفتگو کرده است.

منابع محلی به المیادین گفته اند که در این دیدار درخصوص تهدیدات ترکیه در حمله زمینی و راه‌ها انجام اقداماتی که مانع از این عملیات شود، بحث و گفتگو شده است.

این منابع که به نامشان اشاره نشده است، اعلام کردند که چایکو پیشنهاد استقرار ارتش سوریه در امتداد خط مرزی و عمق ۳۰ کیلومتری را مطرح کرده است.

این پیشنهاد چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که عبدی گفته بود که دروازه قسد به روی نیرو‌های دولت مرکزی در دمشق باز است و از آن‌ها درخواست کمک کرده بود.

این دیدار پس از آن رخ می‌دهد که رجیب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اخیرا در سخنانی با اشاره به اینکه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و عراق به حملات هوایی محدود نخواهد شد، تأکید کرد که مشارکت نیرو‌های زمینی ترکیه در این عملیات، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اردوغان گفت: در اسرع وقت با تانک‌های خود برای انهدام مقر تروریست‌ها وارد عمل می‌شویم و تانک‌ها و سربازان ما تروریست‌ها را در شمال سوریه و عراق ریشه کن خواهند کرد.

ارتش ترکیه از یک هفته پیش حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار