کد خبر: 1118801
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
شکست‌ناپذیری هندبال بانوان در قهرمانی آسیا

قبل از پایان نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا، بانوان ایران جهانی شدن خود را قطعی کردند. هدفی که سرمربی هندبال بانوان ایران قبل از مصاف با استرالیا بدان تأکید کرده بود. شاگردان قانع بعد از برتری مقابل هند و ازبکستان به استرالیا هم رحم نکردند و این تیم را از سد راه برداشتند، آن‌هم با نتیجه پرگل ۴۳ بر ۱۵. نتیجه‌ای که نشان از برتری مطلق بانوان هندبال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا کره‌جنوبی داشت. رقابت‌هایی که اتفاقاً انتخابی مسابقات جهانی هم بود و با صعود هندبال بانوان ایران به جمع چهار تیم برتر این مسابقات، برای دومین بار در تاریخ هندبال بانوان، صعود ایران به رقابت‌های جهانی را در پی داشت. هدفی که سرمربی تیم قبل از مصاف با استرالیایی‌ها نوید آن را داده بود.
جواز حضور در مسابقات جهانی هندبال بانوان در حالی به دست آمد که یکی از معضلات سرمربی تیم قبل از اعزام به کره‌جنوبی، عدم آمادگی کامل شاگردانش بود و بار‌ها نیز به این مهم اشاره کرده بود. با این وجود بانوان هندبال ایران موفق شدند هر سه دیدار خود را با نتایجی قابل توجه و گل‌های پرتعداد به پایان ببرند و یک‌بار دیگر توانمندی‌های خود را به رخ آسیا بکشند. بانوان ایران بعد از برتری ۴۳ بر ۳۵ در مصاف نخست با هند، ازبک‌ها را نیز با حساب ۳۵ بر ۳۲ مغلوب کردند، اما بهترین نتیجه برابر استرالیا کسب شد، برتری قاطع ۴۳ بر ۱۵ که جواز حضور در رقابت‌های جهانی را برای این تیم به دنبال داشت. صعود به رقابت‌های جهانی، اما به معنای پایان کار نیست و تیم هندبال ایران که با برتری مقابل هند، ازبکستان و استرالیا، شش امتیازی است و در رده اول گروه خود، هنوز چهار بازی دیگر در مرحله گروهی دارد و چهارشنبه نیز در ادامه مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا با کره‌جنوبی دیدار می‌کند.
مرحله اصلی، نیمه‌نهایی و نهایی این مسابقات از ۱۰ تا ۱۲ آذر‌ماه انجام می‌شود. دو تیم اول هر گروه راهی نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا خواهند شد. همچنین تیم سوم گروه A با تیم چهارم گروه B و تیم سوم گروه B با تیم چهارم گروه A مصاف می‌دهند تا در نهایت دو تیم پیروز این دو مسابقه مقابل هم قرار بگیرند و تیم پنجم مسابقات قهرمانی آسیا و آخرین سهمیه مسابقات قهرمانی جهان مشخص شود. اما باید دید یاران قانع می‌توانند در ادامه مسیر موفقیتی که در پیش گرفته‌اند علاوه بر کسب سهمیه جهانی با کسب مدال کره‌جنوبی را ترک کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار