کد خبر: 1118728
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
برزیل - سوئیس، ببر و صعود کن
دنیا حیدری

در ادامه هفته دوم جام بیست‌ودوم، رقابت‌های دو گروه G و H از ظهر امروز پیگیری می‌شود. آن‌هم در شرایطی که مهم‌ترین مصاف امروز دیدار سلسائو با سوئیس است و رویارویی پرتغال و اروگوئه با قضاوت علیرضا فغانی، داور موفق ایرانی.
فرصت تیته برای تمام کردن کار
سلسائو همانطور که انتظار می‌رفت شروع خوبی داشت و با برتری دو بر صفر مقابل صربستان در همان گام نخست بر صدر جدول گروه G تکیه زد، آن هم در شرایطی که اگر با بدشانسی و بی‌دقتی مهاجمان خود رو‌به‌رو نمی‌شد، می‌توانست با نتیجه‌ای پر گل مصاف با صرب‌ها را به پایان برد. از برزیل جز این هم انتظار نمی‌رفت، اما به رغم کسب پیروزی در نخستین دیدار، مصدومیت نیمار کام تیته را تلخ کرد. خصوصاً که به طور قطع برزیل نمی‌تواند امیدی به استفاده از این ستاره در دو بازی باقیمانده این مرحله داشته باشد و نیمار از این مسئله به عنوان یکی از سخت‌‎ترین لحظات زندگی خود یاد می‌کند: «بار دیگر در جام جهانی... و من مصدوم هستم، این آزاردهنده است و درد دارد، اما اطمینان دارم که شانسی برای بازگشت خواهم داشت، چون تمام تلاشم را برای کمک به کشورم، هم‌تیمی‌هایم و خودم خواهم کرد.» مصدومیت نیمار وقتی سخت‌تر می‌شود که با توجه به برتری یک بر صفر سوئیس برابر کامرون، رقابت اصلی در این گروه بین برزیل و سوئیسی است که تنها به واسطه یک گل زده کمتر در رده دوم جدول قرار دارد و مصاف امروز دو تیم (۱۹:۳۰) جدال مرگ و زندگی است و یکی از تماشایی‌ترین مصاف‌ها به خصوص در گروه G. هیچ تردیدی نیست که عبور از سد برزیل مانند برتری مقابل کامرون نیست. با این وجود، مورات یاکین، سرمربی تیم فوتبال سوئیس مدعی است تیمش بهترین تیم در طول تاریخ این کشور است. اظهارنظری که نشان می‌دهد سوئیسی‌ها ترسی از نام و آوازه سلسائو ندارند و برای کسب امتیاز از یاران تیته به میدان می‌روند. اما آنچه مسلم است اینکه هر دو تیم کار سختی در پیش دارند. خصوصاً که تیته علاوه بر نیمار، دانیلو مدافع یوونتوس را نیز به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا در این دیدار همراه ندارد و این کار خط دفاعی برزیل را سخت می‌کند. اما آنچه مسلم است رقابت تنگاتنگ دو تیم اول و دوم جدول امشب می‌تواند تا حد زیادی تکلیف این گروه را مشخص کند. در دیگر بازی این گروه دو تیم بازنده صربستان و کامرون با یکدیگر دیدار می‌کنند. تیم‌هایی که در صورت پیروزی در این دیدار می‌توانند خود را به جمع مدعیان نزدیک کنند. البته به شرط آنکه
مصاف برزیل - سوئیس یک بازنده داشته باشد و همین هیجان و استرس گروه G را بیشتر و مصاف‌های آن را دیدنی‌تر می‌کند.
جدال سرنوشت‌ساز پرتغال - اروگوئه
در ادامه دیدار‌های امروز، پرتغال و اروگوئه در گروه H به مصاف هم می‌روند. دیدار حساسی که ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود و قضاوت آن را علیرضا فغانی، داور ایرانی به همراه کمک‌هایش، محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی به عهده دارند. داور موفق ایرانی که پیشتر مصاف برزیل با صربستان را به خوبی قضاوت کرده بود. پرتغال به عنوان صدرنشین این گروه بعد از پیروزی پر گل، اما دشوار هفته نخست مقابل غنا که چیزی نمانده بود در ثانیه‌های آخر به تساوی کشیده شود، خود را به عنوان اصلی‌ترین مدعی معرفی کرد. یاران رونالدو حالا برای ایجاد حاشیه امنیت ناچار به ادامه این روند در مصاف با اروگوئه هستند. تیمی که برابر کره جنوبی به تساوی بدون گل رضایت داد و بعد از کوتاه آمدن مقابل حریف آسیایی خود، باید در یکی از سخت‌ترین دیدار‌های مرحله گروهی برابر شاگردان سانتوز به میدان برود. دیداری که نه فقط برای پرتغال و اروگوئه که برای کره جنوبی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، چراکه در صورت پیروزی پرتغال در دومین گام، شانس کره جنوبی برای صعود بیشتر می‌شود. البته به شرط آنکه بتواند در مصاف با غنا به بیش از یک امتیاز دست یابد تا کارش در هفته پایانی به، اما و اگر نکشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار