کد خبر: 1118717
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عباس آباد گفت: آتش سوزی عرصه‌های جنگلی این شهرستان غربی مازندران پس از ۲ روز با تلاش نیرو‌های حفاظتی و مردمی حوالی ساعت ۱۵ امروز یکشنبه مهار شد.

سینا عبدی با اشاره به آنکه این آتش سوزی عصر دیروز حوالی همین زمان در عرصه‌های جنگلی چارکت این منطقه رخ داد، افزود: براثر این آتش سوزی بیش از ۲۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی این منطقه در آتش سوخت و با اعزام دستکم ۱۰۰ نفر از نیرو‌های یگان حفاظت، نیرو‌های مردمی، هلال احمر، آتش نشانان شهر‌های نشتارود، عباس آباد، محیط بانان و همچنین اعزام یک فروند بالگرد این آتش سوزی مهار شد.

وی با بیان آنکه بارندگی هم در ارتفاعات این عرصه‌های جنگلی از ساعاتی پیش شروع شده است، ادامه داد: اگرچه براثر این بارندگی تا حدودی کف این عرصه‌ها خیس شده است، اما دستکم ۷۰ نفر از نیرو‌ها کماکان در حوالی نقاط آتش سوزی حضور دارند تا مبادا دوباره این آتش از زیر خاگستر شعله ور شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد گفت: این آتش سوزی از نوع سطحی بوده و علت آن هم عامل انسانی است چرا که احتمال می‌رود عده‌ای از افراد به بهانه گردشگری یا شکار وارد این عرصه شدند و با برافروختن آتش و خاموش نکردن آن سبب بروز این حادثه شد.

حدود ۳۳ هزار هکتار از سطح عرصه‌های جنگلی و مرتعی زیر پوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد غرب مازندران قرار دارد.

روز گذشته هم سه نقطه از عرصه‌های جنگلی و مرتعی غرب مازندران واقع در شهرستان‌های نوشهر، کلاردشت و چالوس طمع حریق شد و بنا بر اعلام مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر براثر این حادثه، بیش از سه هکتار از پوشش گیاهی جنگلی این منطقه در آتش سوخت.

استان مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی دارد که اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر، بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را زیر پوشش دارد.

شهرستان‌های نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت واقع در غرب مازندران زیرمجموعه منابع طبیعی منطقه نوشهر هستند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار