کد خبر: 1118637
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
رییس جمهور:
رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های سواحل مکران گفت: این سواحل می تواند در اقتصاد، گردشگری، تولید و تجارت در کشور رونق بگیرد و بحث من از گذشته نیست بلکه بحث ما چه باید کرد است، باید باهم برای آبادانی منطقه تلاش کنیم.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دیدار با مردم شهرستان جاسک گفت: امروز یکی از برنامه های محوری دولت، توجه به مقوله دریاست و این که قبلی‌ها چه کردند و چه نکردند شاید ملال آورد باشد اما سواحل مکران می توانست پیشران توسعه منطقه و کشور باشد.

وی افزود: این سواحل می تواند در اقتصاد، گردشگری، تولید و تجارت در کشور رونق بگیرد و بحث من از گذشته نیست بلکه بحث ما چه باید کرد است، باید باهم برای آبادانی منطقه تلاش کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ آبادی نباید بدون آب شرب باشد. برای کسی که می خواهد کار و تولید کند و رونق صنایع دستی حوزه بانوان، از استاندار، نیروهای مسلح، بسیج، مسؤولان می خواهم که سرمایه گذاری در این منطقه را تقویت کنند و به همه سرمایه گذاران می گویم که اینجا محل ارزشمندی است که هم اصل و هم سود تضمین شده است و این نقطه جلوه انسجام ملی است. شیعه و سنی در کنار هم با صفا در حال زندگی می کنند.

رئیسی ادامه داد: شرکت های فعال در این منطقه از جمله شرکت نفت، حتما مسؤولیت های اجتماعی را جدی بگیرند. جاده و آب و مراکز درمانی و آموزشی جزو اولویت های ماست و از همه شرکت های فعال در جاسک می خواهم برابر قانون انجام مسؤولیت های اجتماعی در این منطقه جزو اولویت های شماست.

راه حل مشکلات در دستان جوانان و متخصصین کشور است

وی با بیان اینکه، در سفر بعدی به این منطقه، نباید شاهد نداشتن آب و جاده باشیم، گفت: آقای استاندار و فرماندار بعد از این سفر مسؤولیت مضاعف برای شما و همکارانتان ایجاب می کند که مشکلات و مسائل را حل کنید.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند «ما هیچ مشکلی که حل نشدنی باشد، نداریم.» اظهار کرد: راه حل مشکلات نیز در دستان توانمند جوانان و متخصصین کشور است.

رئیسی تصریح کرد: کشورهای سلطه گر برای هیچ کشور و امت و مردمی گشایش ایجاد نکرده اند پس نباید از آنها انتظار داشت. باید اتکال به خدا، اعتماد به نفس و داشته های خودمان و مردم و جوانان عزیزمان که در این منطقه می توانند مظهر و جلوه بسیاری از کارهای ارزشمند باشند.

وی با بیان اینکه، تلاش هایی که در مجموعه نیروی دریایی و اقدامات آقای دوستی استاندار بسیار برای من امیدواری ایجاد کرد، گفت: در یک حرکت بسیجی پرتلاش با امید و در جهت گشایش در زندگی مردم اقدام کنید و مدیران و مسؤولان یک کار ماندگار جهادی را عرضه کنند تا مشکلات مردم این منطقه رفع شود.

رئیس جمهور با اشاره به سفر معاون اول دولت و خود در زمان تولیت آستان مقدس رضوی، خاطرنشان کرد: وظیفه خودمان می دانیم که از هر امکانی برای آمدن به این منطقه استفاده کنیم تا گرهی گشوده شود و هیچ منتی هم بر مردم نداریم و بزرگ ترین افتخار ما نیز نوکری مردم است.

رئیس جمهور تأکید کرد: مردمی که از جان و مال خود گذشتند و دشمن را ناامید کردند، شایسته بهترین خدمت هستند. 

وی خاطرنشان کرد: بدانید امروز در این توطئه ها، مردم، دشمن را ناکام گذاشتند و این بار اول نیست و بارها در این ۴۳ سال دشمن فتنه، فساد و توطئه کرد و ۸ سال جنگ راه انداخت و هزاران نفر را در کوچه و خیابان به گلوله بست و ترور کرد و تحریم کرد اما ملت ایران سربلند شد و امروز ملت ایران ملت با افتخاری است.

آیت الله رییسی افزود: تحریم و تهدید دشمنان، محاصره و جنگ نتوانسته ما را از اهدافمان بازدارد و ما همچنان بر اهداف بلندمان تأکید می کنیم.

رئیس جمهور در پایان سلام گرم مقام معظم رهبری را به مردم این منطقه ابلاغ و گفت: بدانید که قلب رهبر معظم انقلاب برای شما می‌تپد.

وی همچنین در پاسخ به مطالبات نماینده مردم این منطقه که خواستار تخصیص ۲۰ سهمیه پزشکی برای مردم جاسک شده بود، گفت: تمام تلاش خود را برای تحقق این مطالبه خواهیم داشت و این را پیگیری خواهیم کرد. استاندار نیز تیمی را به طور ویژه تشکیل خواهند داد تا نکات و نظرات مردم مورد تأکید و پیگیری قرار بگیرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار