کد خبر: 1118611
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بزرگترین طلبکار از دولت هستیم ، گفت: اعتباری که قرار بود برای اجرای طرح دارویار به تامین اجتماعی بدهند به درستی محقق نشد.

شهرام غفاری با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی بیش از سه هزار میلیارد تومان از شرکت‌های دارویی طلب دارد، گفت: تفاهم نامه‌ای میان سازمان غذا و دارو و همچنین بیماران خاص از سوی بیمه سلامت منعقد شده که براساس آن باید مبلغی را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند. البته طلب ما از سازمان برنامه و بودجه است که قرار بود بودجه‌ای از طرح دارویاری هم برای تسویه مطالبات و هم اجرایی شدن طرح دارویار به ما پرداخت کند که متأسفانه درست انجام نشد.

وی افزود: بخشی از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به دلیل بدهی دولت است و همچنین بخشی نیز بدهی کارفرمایان به این سازمان است که مبلغ زیادی را رقم زده است. چنانچه دولت و همچنین کارفرمایان و سازمان برنامه و بودجه اعتبار مورد نیاز را به ما پرداخت کنند، ما نیز می‌توانیم طلب مراکز طرف قرارداد را به موقع به آنها بدهیم و هم در راستای اجرای درست طرح دارویار اقدام کنیم که تمامی آنها مستلزم داشتن نقدینگی سازمان تأمین اجتماعی است.

مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: قرار بود سازمان برنامه و بودجه از بدهی‌های دولت و نه خیریه و اعانه به سازمان اعتباری را پرداخت کند و ما نیز برای مراکز دانشگاهی و اجرای طرح دارویار هزینه کنیم که به طور دقیق محقق نشد.

به گفته وی تاکنون دو هزار و ۴۰۰ میلیون تومان از طرح دارویار به ما پرداخت شده است قرار بود دو مبلغ جداگانه برای تسویه به ما پرداخت کنند که یکی ۵ هزار میلیارد تومان برای خود تأمین اجتماعی بود و مبلغ دیگر ۷ هزار میلیارد تومان در قالب تفاهم نامه‌ای به سه سازمان بیمه‌ای بود. در مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان باید پرداخت می‌شد اما فقط دو هزار و ۴۰۰ میلیون تومان به تأمین اجتماعی پرداخت شد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار