کد خبر: 1118586
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
تیم ملی فوتبال ایران در آستانه یک صعود تاریخی قرار دارد؛ موفقیتی که بی‌شک با همدلی، اتحاد هواداران، تلاش و همیت ملی‌پوشان کشورمان محقق خواهد شد.
شاگردان کارلوس کی‌روش در شرایطی راهی دوحه شدند که به زعم برخی از کارشناسان شانس صعود از این گروه را داشتند اما بازی اول تیم ملی ایران برابر انگلیس و شکست سنگین مقابل این تیم، به نوعی همه امیدها را ناامید کرد.

هر چند برخی از فوتبالی ها اعتقاد دارند کی‌روش در دیدار برابر انگلیس به نوعی همه را بازی داده و ترکیب و روش اصلی خود را پنهان کرد، اما در دیدار دوم شاهد بودیم ملی‌پوشان کشورمان برابر ولز فراتر از حد تصور ظاهر شده و با ارائه یک بازی چشم‌نواز، همه نگاه‌ها را معطوف به خود کردند. این بازی در شرایطی تا پایان ۹۰ دقیقه بدون گل دنبال می‌شد که دروازه ولز بارها مورد هجوم یوزهای ایرانی قرار گرفت و ملی‌پوشان نیز از حمایت کامل هواداران کشورمان در استادیوم احمد بن علی برخوردار بودند و مورد تشویق و حمایت قرار گرفتند و با همین حمایت‌ها تیم ملی در واپسین دقایق به دو گل ارزشمند دست یافت.

همدلی و اتحاد، رمز صعود تاریخی ایران

حال تیم ملی فوتبال ایران نیمی از راه صعود را طی کرده است. اگر تیم ملی ولز برابر انگیس به پیروزی نرسد، ایران با یک تساوی هم برای نخستین بار از گروه خود صعود می‌کند که این افتخاری برای فوتبال و ورزش ایران است که بدون شک طبعات مثبتی برای ما خواهد داشت.

سوای مسوولیت سنگین کی‌روش و ملی‌پوشان برای ثبت این افتخار تاریخی، وظیفه‌ای هم بر دوش هوادارانی است که در دوحه حضور دارند. آنها بعد از شکست ۶ بر ۲ برابر انگلیس تیم ملی را تنها نگذاشتند و در شرایطی که هیچکس تصورش را هم نمی‌کرد با حضور در خیابان‌های دوحه حمایت همه‌جانبه خود را از تیم ملی ایران نشان دادند. همین حمایت و خبرهایی که به اردوی تیم ملی فوتبال رسید موجب شد تا شاگردان کی‌روش با روحیه‌ای مضاعف در بازی برابر ولز به میدان بروند و شاهد افتخارآفرینی ملی‌پوشان باشیم که نخستین پیروزی قاطعانه تیم ملی ایران را در ادوار جام جهانی رقم زدند.

همدلی و اتحاد، رمز صعود تاریخی ایران

این حمایت‌ها که هر روز در دوحه بیشتر می‌شود تیم ملی را به سمت و سوی یک اتفاق تاریخی پیش می‌برد، اتفاقی که دور از تصور نیست. بازی برابر آمریکا تنها در زمین بازی و مستطیل سبز نیست و از ساعت‌های قبل از این دیدار و از روی سکوها آغاز می‌شود.

دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا روز سه‌شنبه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار