کد خبر: 1118572
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
دبیرکل ناتو این بار به بهانه صادرات غلات از اوکراین، بر موضع این سازمان در خصوص روسیه هراسی تأکید کرد.

به گزارش رویترز، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز شنبه در سخنانی بر اهمیت انتقال غلات اوکراین تأکید کرد.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این خصوص ادعا کرد که در سفر اخیر خود کشتی‌هایی را دیده است که مواد غذایی و غلات را از بنادر اوکراین به افراد آسیب پذیر می‌بردند!

وی در ادامه مدعی شد: امروز روسیه از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی علیه اوکراین و ایجاد تفرقه و بی ثباتی بیشتر در سایر نقاط جهان استفاده می‌کند!

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند. تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازار‌های جهانی شده‌اند.

یک روزنامه اسپانیایی پیشتر فاش کرده بود که غلاتی که از بنادر اوکراین صادر می‌شود، عمدتاً سر از قاره اروپا درمی آورد.

روزنامه اسپانیایی «ال پایس» با استناد به داده‌های منتشره از سوی سازمان ملل و نیز آمار مربوط به ردیابی کشتی‌ها در گزارشی اعلام کرد که دست کم ۳۸ درصد غلات صادر شده از اوکراین به مقصد کشور‌های اتحادیه اروپا ارسال شده است، این در حالیست که بر اساس توافق اخیر میان روسیه و اوکراین و با میانجیگری سازمان ملل بنا بود این غلات به کشور‌های در حال توسعه آفریقا صادر شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار