کد خبر: 1118569
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران مطرح کرد
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده طی فرآیند ساخت و ساز نهضت ملی مسکن با جدیت پیگیری می‌شود.

خلیل محبت خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام اینکه در حال حاضر در کلانشهر تهران با مشکل یک میلیون کسری واحد مسکن روبرو هستیم، اظهار داشت: با توجه به شرایط مخاطرات طبیعی پیرامون بافت شهر تهران به لحاظ سیل و یا زلزله و همچنین تسهیلات و امکانات در نظر گرفته شده در بافت‌های فرسوده به لحاظ وام و یا بخشودگی‌های شهرداری و نظام مهندسی ضرورت نوسازی و ایمن سازی بافت‌ها طی فرآیند ساخت و ساز نهضت ملی مسکن بیش از پیش احساس می‌شود و باید جدی گرفته شود.

محبت خواه ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده را در مناطق ۹ الی ۱۶ تهران به عنوان پر مخاطره‌ترین مناطق بافت فرسوده تهران ضروری و پر اهمیت برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه شاهد بدقولی‌های زیادی در پرداخت تسهیلات بانکی هستیم که انتظار ما از بانک‌ها این است تا به تعهدات خود در قبال پرداخت وام‌های نوسازی عمل کنند تا جریان تولید مسکن با الویت بافت فرسوده متوقف نشود.

محبت خواه بسته جدید تشویقی شهرداری تهران (شامل یک تا دو طبقه تراکم تشویقی) و عدم دریافت عوارض را بسیار کارآمد توصیف کرد و یادآور شد در حوزه نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده شهر تهران باید همه ارگان‌های ذیربط وارد صحنه شوند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار