کد خبر: 1118556
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
پزشکی قانونی ایران پیشنهاد داد
سازمان پزشکی قانونی ایران اعلام کرد: در جلسه کارگروه منطقه‌ای ظرفیت آزمایشگاهی و موادمخدر غیرقانونی که توسط دفتر موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) در قزاقستان برگزار شد، پیشنهاد ایجاد شبکه هشدار منطقه‌ای در خصوص روند تولید و مصرف موادمخدر نوظهور از سوی نماینده سازمان پزشکی قانون مطرح شد.

رییس گروه کنترل و تضمین کیفیت آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی که به عنوان نماینده این سازمان در هیات ایرانی اعزام شده به نشست کارگروه منطقه‌ای ظرفیت آزمایشگاهی و مواد مخدر غیر قانونی حضور داشت، با اشاره به نقص شبکه اطلاعاتی در مورد توزیع و یا تولید مواد مخدر نوظهور در کشور‌های منطقه، پیشنهاد ایجاد شبکه هشدار در این خصوص را مطرح کرد که مورد استقبال برگزارکنندگان جلسه و نمایندگان کشور‌های منطقه قرار گرفت.

مریم اخگری در خصوص اهمیت وجود این شبکه هشدار گفت: با راه اندازی و فعالیت شبکه هشدار منطقه ای، کشور‌های منطقه در اولین فرصت ممکن از تولید و یا توزیع مواد مخدر نوظهور در کشور‌های همسایه مطلع می‌شوند و به این ترتیب این امکان را خواهند داشت تا در فرصت مناسب و پیش از ورود این مواد به کشورهایشان تمهیدات پیشگیرانه و نیز تشخیصی را به انجام رسانده و در مورد عوارض و خطرات آن‌ها به عموم جامعه اطلاع رسانی کنند.

عضو هیات علمی سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: همچنین با فعال سازی این شبکه در زمینه کشف جرم، مشخص شدن راه ترانزیت مواد، مبدأ تهیه آن و... و. موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

به گفته وی، این پیشنهاد پس از طرح در جلسه کارگروه منطقه‌ای ظرفیت آزمایشگاهی و مواد مخدر غیر قانونی به شدت مورد استقبال نمایندگان کشور‌های حاضر در جلسه و نیز نماینده UNODC قرار گرفت که امیدواریم با توجه به این استقبال و کارایی قابل توجه شبکه هشدار منطقه‌ای در کنترل ورود و مصرف مواد مخدر به کشورها، زمینه راه اندازی و ایجاد آن فراهم شود.

نشست کارگروه منطقه‌ای ظرفیت آزمایشگاهی و مواد مخدر غیر قانونی، با حضور نمایندگانی از کشور‌های ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و نماینده بخش علمی و آزمایشگاهی دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) برگزار شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار