کد خبر: 1118546
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

در اوج فضاسازی رسانه‌ای علیه ایران و انتشار گزارش‌های دروغ و ساختگی در مورد وقایع دو ماه اخیر کشورمان، یک عضو پارلمان اروپا تأکید کرد که جنگ رسانه‌ای و حملات سران کشور‌ها علیه ایران شدید است. میک والاس، نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپاست. او در روز‌های اخیر فیلمی از سخنرانی خود در جلسه اخیر پارلمان اروپا را در صفحه شخصی توئیترش منتشر کرد که در آن اروپایی‌ها و نیز نخست‌وزیر کانادا را به دلیل دروغگویی در مورد ایران، مورد انتقاد قرار می‌دهد.
او در آن سخنرانی می‌گوید: «هفته پیش تعدادی از اعضای پارلمان اروپا، اعضای سرویس خارجی اروپایی و حتی برخی رهبران جهان اطلاعات نادرستی درباره ایران مطرح کردند و مدعی شدند که دولت ایران تصمیم گرفته ۱۵ هزار معترض را به اعدام محکوم کند. وقتی که این دروغ برملا شد، نخست‌وزیر کانادا توئیت خود را حذف کرد، اما هیچ عذرخواهی انجام نداد.»
والاس با اشاره به دروغگویی غربی‌ها درباره واقعیات جاری در ایران می‌افزاید: «(آن‌ها می‌گویند) تظاهرات مسالمت‌آمیزی (در ایران) در جریان است، ایرانی‌های بی‌شماری به‌طور ناعادلانه زندانی شده‌اند و باید آزاد شوند. تعداد بسیار زیادی هم در سرکوب خشونت‌آمیز کشته شده‌اند، اما خشونت و قتل‌های بسیاری توسط برخی معترضان انجام شده، خسارت و آسیب‌های زیادی وارد شده، چیزی که در هیچ جا تحمل نمی‌شود و جان بولتون (مشاور سابق امنیت ملی امریکا) نیز تأیید کرد که مخالفان ایران به وسیله تسلیحاتی که از کردستان عراق وارد ایران می‌شود، مسلح شده‌اند. ایران هدف حمله قرار گرفته است. حملات رسانه‌ها شدید است. این کارزار بی‌ثبات‌سازی و پروپاگاندا، عملیات تغییر حکومت سوریه را یادآور می‌شود.»
میک والاس ادامه می‌دهد: «کسانی که از به اصطلاح انقلاب سوریه حمایت کردند، هیچ چیزی درباره ویرانی کنونی در سوریه، اینکه به‌طور غیرقانونی اشغال شده، تا حد مرگ تحریم شده، میلیون‌ها نفر از مردم آن آواره و صد‌ها هزار تن نیز کشته شده‌اند، نمی‌گویند. آیا این چیزی است که شما برای ایران می‌خواهید؟»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار