کد خبر: 1118511
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور از آزادسازی ۱۲ هزار و ۵۶۲ زندانی به همت حقوقدانان عضو این سازمان از سال ۹۹ تاکنون خبر داد.

جشن آزادسازی تعدادی از زندانیان معسر امروز شنبه ۵ آذر به همت بسیج حقوقدانان کشور برگزار شد.

سهراب انبارکی؛ رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور، آمار اقدامات حقوقدانان بسیجی را در آزادسازی زندانیان معسر را برشمرد و گفت: بسیجیان حقوقدان در سال ۹۹ توانستد ۲۹۷۵ زندانی، در ۱۴۰۰ تعداد ۶۷۳۲ زندانی، در سه ماه اول امسال ۹۰۵، در سه ماهه دوم ۷۱۶ و در سه ماهه سوم هم ۱۲۳۴ زندانی را آزاد کردند؛ مجموع زندانیان آزاد شده از شروع این فعالیت تاکنون ۱۲ هزار و ۵۶۲ مددجو بوده است.

وی افزود: با تلاش بسیجیان حقوقدان تا الان ۱۲۵۶۲ زندانی جرایم غیرعمد و سبک ناشی از اضطرار، آزادسازی شده‌اند که این امر با هماهنگی سازمان زندان‌ها و مجمع خیرین اتفاق افتاد.

علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران هم با بیان سخنانی در این مراسم با تبریک سالروز تشکیل بسیج اظهار کرد: شجره طیبه بسیج از ابتکارات حضرت امام (ره) است که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی بنیانگذاری شد و امروز اقشار مختلف بسیج در حوزه‌های مختلف، موتور محرکه جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت و تکامل و تعالی جامعه اسلامی هستند.

وی با تاکید بر آینده‌نگری امام خمینی (ره) افزود: در اوایل انقلاب اسلامی شاید کسی بنیان بسیج را با آن کیفیتی که امروز با آن مواجه هستیم درک نمی‌کرد، اما امام با بینشی که داشتند برای کشور و حوزه‌های مختلف آن و برای صیانت از نظام و جامعه، بسیج را پایه‌ریزی کرد و همه جامعه و انسان‌های مخلص را در این مسیر دعوت به مشارکت و همکاری کرد.

القاصی‌مهر ادامه داد: امروز ما می‌بینیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی به پیشرفت‌هایی متعددی در حوزه‌های مختلف دست یافته که حاصل از همان فکر و روحیه بسیج است که امام تبیین فرمود.

وی گفت: آنچه توانسته نظام و کشور و جامعه ما را از خطرات و تهدیدات حفظ کند، همین تفکر بسیجی است، همان روحیه خدامحوری و مردم‌باوری و مردم‌یاری است.

رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: امروز نماد بسیجی بودن، مقام معظم رهبری است که تمام وجود خود را از قبل از انقلاب تاکنون برای این معنا گذاشته‌اند؛ اگر می‌خواهیم تعریف درست از بسیج و بسیجی داشته باشیم بلافاصله ذهن‌ها متبادر به شخصیت‌های تاریخ‌سازی می‌شود که در دل همه انسان‌های خدایی قرار دارد و آن‌ها کسانی مثل شهید سلیمانی هستند؛ وقتی رفتار فردی و اجتماعی و زندگی این مرد بزرگ را ورق می‌زنیم، چیزی جز خدمت به مردم و عشق به مردم و ذوب شدن در ولایت و قدم برداشتن در راه خواست و رضایت خدای متعالی چیزی نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم متصف به صفت بسیج و بسیجی بودن باشبم، باید الگوی ما این مرد بزرگ و شهیدان والامقامی همچون شهید سلیمانی باشیم، زیرا او کسی بود که سیره عملی و زندگی او سیره امام حسینی بود، کسی که به عشق امام حسین (ع) و در مسیر امام حسین (ع) جان خودش را در طبق اخلاص نهاد.

القاصی‌مهر گفت: تنها راه پیشرفت کشور و راه نجات کشور از توطئه‌ها این است که باور و اعتقاد و بینش بسیجی را در خودمان ایجاد کنیم و هر چه به این تفکر و بینش نزدیک‌تر باشیم آسیب ما کمتر خواهد بود. اگر از پیشروی‌ها عقب ماندیم به این دلیل است که نتوانستیم به قرب الهی دست پیدا کنیم و این نتیجه فاصله گرفتم از منطق و تفکر بسیجی است چرا که بسیجی، خداباور و مردم‌باور و خودباور است و کسی است صالح و سالم و مخلص و عدالت‌خواه و دارای تقوای سیاسی و به خدا توکل می‌کند و بر مدار حق قدم برمی‌دارد و هیچ وقت بن‌بست و مانعی برای خود نمی‌شناسند.

رییس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: وقتی جنگ ۸ ساله را ورق می‌زنیم، می‌بینیم کسانی که در این مسیر گام نهادند و ایثار کردند و حماسه‌ساز شدند، با همین رویکرد و باور و اعتقاد بودند؛ بسیجیان به‌دور از هرگونه اشرافی‌گری و تجمل‌پرستی با وحدت‌آفرینی و پرهیز از تفرقه‌افکنی به‌دنبال ایران قوی و طی کردن قله‌های پیشرفت و دوری از عقب‌ماندگی هستند و با این تفکر به کار‌های بزرگی دست پیدا کردند و در هر حوزه و بخشی که این منطق به کار آمد، ما بن‌بستی در آن‌ها برای خود نمی‌شناسیم.

وی ادامه داد: مقاومت امروز در مقابل استکبار جهانی که در نتیجه آن آمریکای جهان‌خوار را به درماندگی کشانده و جمهوری اسلامی، قدرت‌های جهانی را به زانو درآورده، در نتیجه همین منطق بسیجی است. هر جا از این تفکر فاصله گرفتم آسیب دیدیم و دچار خسران شدیم و همه فکر ما باید این باشد که برای دست یافتن به پیشرفت‌های کشور مو‌اظب آسیب‌هایی که این تفکر را تهدید می‌کند باشیم.

القاصی‌مهر اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که با تفکر بسیجی توانسته بخشی از مشکلات جامعه را رفع کند، حوزه زندان‌ها و بخش خدمات قضائی و ارائه خدمات حقوقی به جامعه نیازمند است. با حضور بسیج حقوقدانان و انسجام و وحدت بین نهاد‌های متولی که عمدتاً دادسراها، دادگاه‌ها، سازمان زندان‌ها و ستاد رسیدگی به امور دیه است، در این حوزه هم می‌بینیم که وقتی بسیج و این تفکر و باور به میدان آمده، پیشرفت‌ها و برداشتن موانع ایجاد شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران از بسیج حقوقدانان بابت آزادسازی زندانیان معسر قدردانی کرد.

در مراسم امروز، بسیج حقوقدانان استان‌های کرمان (از جوار مقبره مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی)، فارس، گلستان و خراسان جنوبی با ارتباط ویدئویی، گزارشی از اقدامات بسیجیان حقوقدان این استان‌ها در آزادسازی زندانیان معسر ارائه دادند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار