کد خبر: 1118410
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
عضو شورای عالی سیاسی یمن هشدار داد که امارات با برنامه ای حساب شده در تلاش است تا استان حضرموت در شرق یمن را زیر سلطه و استعمار خود ببرد.
 

 «محمد الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز (شنبه) در واکنش به بیانیه «رشاد العلیمی» رئیس به اصطلاح "شورای ریاستی یمن" که دست نشانده ائتلاف متجاوز سعودی است، گفت: امارات در تلاش است تا حضرموت را به گسترده استعماری خود الحاق کند. امارات از بیم تحریک شدن عربستان و علنی شدن اختلافات تلاش می کند که اینکار را با گام‌های دقیق و حساب شده ای انجام دهد.

الحوثی این مطلب را در واکنش به گفته العلیمی مبنی بر اینکه امارات در ساخت سد در یمن سرمایه‌گذاری می‌کند، بیان داشت و افزود: آنچه ما از برادرانمان در حضرموت انتظار داریم هوشیاری، دوری و امتناع از لغزش در پروژه‌های استعماری [ در اشاره به ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگیی عربستان ] است که می‌خواهد آن‌ها را به عنوان هزیم توطئه‌های ویرانگر خود نگه دارد.

اظهارات این مقام یمی ساعاتی پس از آن مطرح شد که العلیمی از امضای توافقنامه شورای ریاستی دست نشانده ائتلاف متجاوز به یمن با امارات برای تامین مالی ساخت سد «حسان» در استان ابین در جنوب یمن خبر داد.

العلیمی به زعم خود ساخت این سد را "یک پروژه استراتژیک" دانست و آن را "نشان دهنده انگیزه قوی برای بخش کشاورزی در استان [ ابین ]" توصیف کرد و افزود: یمن (شورای ریاستی دست نشانده ائتلاف متجاوز) به زودی حمایت اقتصادی از سوی عربستان و امارات به مبلغ سه میلیارد دلار را که در اوایل آوریل اعلام شد، دریافت خواهد کرد.

برپایه این گزارش، جنگ تجاوزگرانه ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن از آغاز تاکنون جان بیش از ۳۷۷ هزار یمنی را گرفته و به اقتصاد این کشور ۱۲۶ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است. این درحالی است که به گفته سازمان ملل، ۸۰ درصد مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار