کد خبر: 1118342
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان:
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود اقلام دارویی در کشور از حدود یک سال پیش قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود.

حسینعلی شهریاری افزود: از اوایل پاییز سال گذشته به صورت مستمر و مکرر در جلسات ستاد کرونا اعلام کردم که فکری به حال کمبود دارو بشود ولی به علت کوتاهی مشکلات کنونی ایجاد شد.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته به طور مکتوب به سران سه قوه اعلام کردیم که این طرح نقدی سازی‌ یارانه‌ها، مردم را در بخش تامین دارو با مشکل مواجه می‌کند ولی توجه و تدبیر جدی در این زمینه نشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم همچنین با رد کوتاهی مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان در زمینه کمبود دارو در کشور گفت: در خرداد ماه امسال نیز با پیش‌بینی کمبود جدی دارو در کشور اعلام کردم که بحرانی در این زمینه اتفاق خواهد افتاد و مکتوب ارسال کردم.

وی سوء مدیریت را علت اصلی کمبود دارو در کشور عنوان کرد و ادامه داد: برای مدیریت تامین دارو در کشور، کمیسیون بهداشت و درمان ۱۳ جلسه با مسئولان مرتبط برگزار کرده و مشکلات را اعلام کرد ولی با تداوم بی توجهی وضعیت فعلی پیش آمد.

شهریاری با اشاره به تداوم پیگیری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل کمبود دارو اظهار کرد: در این زمینه دو بار در صحن مجلس از بعد نظارتی هشدار داده‌ام مشکلات موجود به صورت شفاف بیان شده که امیدواریم حل بشود.

وی بیان کرد: خلاء قانونی برای ساماندهی مدیریت بهداشت و درمان و تامین سلامت مردم نداریم و امیدواریم که مدیریت‌های مرتبط اقدام مناسب بکنند و مشکل حل شود.

به گزارش ایرنا، آزمایشگاه جامع سلامت بهداشت استان اردبیل طی آیینی با حضور حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، جمعی از خیرین سلامت کشور و مسئولان استانی افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید.

ساختمان این آزمایشگاه به مساحت یک هزار و ۷۰۰ متر مربع و با صرف ۲۰۰ میلیارد ریال توسط خانواده ابویی مهریزی از خیرین سلامت کشور احداث شده و برای تجهیز آن نیز بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل، در این آزمایشگاه، کلیه آزمایش‌های حاکمیتی در بحث ازدواج، غربالگری نوزادان و بیماری‌های خونی و آزمایش کنترل کیفی آب و فاضلاب، آزمایش سل، تشخیص مولکولی انجام می‌شود.

همچنین این آزمایشگاه، دارای بخش سرولوژی، میکروبیولوژی، آلکالوئید و هورمون بوده و داده‌های فنی و تشخیصی آن به صورت الکترونیک در دسترس مراکز درمانی قرار دارد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار