کد خبر: 1118338
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
گروه فنی خبرگزاری فارس طی اطلاعیه شماره یک خود اعلام کرد: ادعاهای مربوط به حذف ۲۵۰ ترابایت اطلاعات یا پخش فیلمی به نام دوربین مدار بسته، صحت نداشته و مربوط به خبرگزاری فارس نیست.

خبرگزاری فارس در کانال تلگرامی خود، طی اطلاعیه شماره یک اعلام کرد:

به دنبال عملیات پیچیده هک و حمله سایبری از شامگاه جمعه، دسترسی برخی کاربران به وب سایت خبرگزاری فارس مختل شد؛ گروه فنی از همان دقایق اولیه منشا و شیوه نفوذ هکرها را شناسایی و عملیات خنثی‌سازی این حملات را آغاز کرد.

حملات سایبری به خبرگزاری فارس تقریبا بدون وقفه و همه روزه از کشورهای مختلف از جمله سرزمین‌های اشغالی انجام می‌شود؛ در حال حاضر وب‌سایت خبرگزاری فارس و سایت‌های زیرمجموعه توسط 500 ماشین و سرور در 3 دیتاسنتر از جمله دیتاسنتر مرکزی خبرگزاری پشتیبانی می‌شود.

بررسی تمام این ماشین‌ها و سرورها و رفع آلودگی‌های احتمالی زمان‌بر است و ممکن است برخی سرویس‌های خبرگزاری را چند روزی  با مشکل مواجه کند؛ در حمله اخیر هکرها فقط توانسته‌اند اطلاعات و اخبار روز جمعه را از بین ببرند و سایر اطلاعات و دیتابیس‌های خبرگزاری در دسترس است.

همچنین ادعاهای مربوط به حذف 250 ترابایت اطلاعات یا پخش فیلمی به نام دوربین مدار بسته، صحت نداشته و مربوط به خبرگزاری فارس نیست.

 

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار