کد خبر: 1118278
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
شیوا نوروزی

تاکتیک و تدابیر تهاجمی، طلسم ناکامی در قطر را باطل کرد. شکست برابر انگلیس برایمان خیلی سنگین بود و خیلی‌ها ناامید بودند از اینکه دیگر شانسی برای موفقیت نداریم، اما همانطور که کی‌روش نویدش را داده بود، یک ایران متفاوت را در زمین دیدیم و حالا ولز است که خطر حذف از جام‌جهانی را حس می‌کند. دیروز همان تیمی بودیم که همه انتظارش را داشتند؛ باانگیزه، جنگنده، موقعیت‌شناس و امیدوار. بازیکنان هماهنگ‌تر از همیشه توپ را به دروازه می‌رساندند، ولز را تحت فشار می‌گذاشتند و آنقدر دروازه حریف را به توپ بستند که اژد‌ها در نهایت تسلیم‌مان شد. شاید خود ولزی‌ها نیز خیال نمی‌کردند یوز‌ها بعد از آن بازی کذایی، آن روی سکه را به دنیا نشان دهند، ولی این اتفاق افتاد تا یک‌بار دیگر امیدوار شویم به صعود تاریخی از مرحله گروهی.
ترکیب هجومی و میل زیاد به گلزنی، تاکتیک مناسبی بود و کی‌روش به درستی و در بهترین زمان آن را برای تیم‌ملی انتخاب کرد. نکته مهم و مشهود بازی با ولز، باور و ایمان به پیروزی بود. ملی‌پوشان از همان لحظه نخست دروازه ولز را به توپ بستند و یک لحظه عقب ننشستند. آن‌ها می‌دانستند آنقدر باید حریف اروپایی را در منگنه بگذارند تا ولز با گرت بیل راهی جز باختن نداشته باشد. اگرچه سه امتیاز حساس بازی اول را از دست داده بودیم، اما خوشبختانه با ریکاوری خوب روحی بچه‌های تیم‌ملی اهمیت مصاف با ولز را به خوبی درک کردند و می‌دانستند با کسب پیروزی مقابل حریف دوم همه چیز به سود ما تغییر می‌کند. ۲ بر صفر پیروز شدیم و چند گل هم نزدیم. در قطر به همه نشان دادیم تیم ایران در روز خوبش و با تمرکز و تعصب بالا نه‌تن‌ها نمی‌بازد، بلکه در جام‌جهانی کاری می‌کند کارستان. بعد از برد عربستان و ژاپن مقابل دو تیم مدعی جام، وقتش رسیده بود تا ما هم به عنوان بهترین تیم آسیا قدرتمان را نشان دهیم تا کسی خیال نکند ضعیف‌ترین نماینده قاره آسیا هستیم.
در واقع جام تازه برای ایران شروع شده است. حالا که در گروه سخت‌مان یکی از شانس‌های صعود هستیم باید روحیه و انگیزه‌مان را حفظ و خودمان را برای رویارویی با امریکا آماده کنیم. در سومین حضور متوالی‌مان در جام‌جهانی صعود از گروهی که انگلیس در آن حضور دارد سخت به نظر می‌رسید، اما حالا شرایط طوری است که بخشی از این دشواری را پشت سر گذاشته‌ایم و شانس زیادی برای تحقق این رؤیا داریم. پیوستن به جمع ۱۶ تیم برتر جام آرزویی است که در دو دوره گذشته با کی‌روش محقق نشد. منتها در قطر این شانس وجود دارد و نباید آن را از دست بدهیم.
بازی زیبا و کاملاً برتر تیم‌ملی در بازی دیروز باید در مصاف با امریکا هم تکرار شود. این خواسته همه ایرانی‌هایی است که بازی با ولز را تماشا کردند. با این برد نباید سقف آرزوهایمان را کوتاه کنیم. باید همچنان هدفمان صعود باشد، آن‌هم با یک برد شیرین دیگر. این فرصت به سادگی به دست نیامده و باید قدرش را بدانیم. موفقیت تیم‌ملی و شادی مردم هدف بزرگی است که شاگردان کی‌روش آن را دنبال می‌کنند و فقط یک گام دیگر تا رسیدن به هدف نهایی باقی مانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار