کد خبر: 1118231
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
جام جهانی قطر
محمود کلهر پیشکسوت فوتبال ایران اتحاد را عامل اصلی پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ولز دانست.

محمود کلهر درباره پیروزی تیم ملی کشورمان مقابل ولز اظهار داشت: مشخص بود که روی تک تک بازیکنان تیم ملی کار ذهنی انجام شده بود و آماده بازی شده بودند. ترکیب تیم ملی در این بازی بسیار مناسب بود و این کمک کرد تا بتوانیم موفق از زمین بیرون بیایم. در مقابل ولز ما دیگر عقب بازی نکردیم و فوتبال رو به جلویی انجام دادیم. درست است که انگلیس تیم ملی بسیار قوی‌تر از ولز است، اما ما می‌توانسیتم رو به جلو بازی کنیم. کاری که انجام ندادیم و آنقدر عقب بازی کردیم که گل خوردیم و شیرازه تیم از هم پاشید.

وی تأکید کرد: اشکالات تیم ملی در دیدار مقابل انگلیس در بازی امروز برطرف شد و به خوبی از مهره‌های‌مان استفاده کردیم و ترکیب تیم ملی فوق‌العاده خوب بود. بازی با دو هافبک دفاعی و دفاع چهار نفره تفکر درستی بود و دفاع‌های چپ و راست ما در حملات شرکت کردند و یک گل را نیز رامین رضاییان یکی از مدافع کناری ما به ثمر رساند. این‌ها نشان می‌دهد که رو به جلو بازی کردیم و رفتیم که بازی را ببریم و این توانایی را داریم. باید این شیوه بازی ادامه داشته باشد و مطمئن باشید با این روش می‌توانیم به مرحله بعد صعود کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران با تأکید بر بازگشت ایران به جام بیست‌ودوم گفت: پیروزی مقابل ولز باعث شد که به جام بازگردیم و امروز اشکالات ما برطرف شد. در مقابل ولز به درستی چند تغییر در چیدمان ابتدایی بازی داشتیم و همین کمک کرد که بتوانیم هجومی بازی کنیم. در این دیدار چند موقعیت خوب گلزنی و دو تیر دروازه نیز داشتیم و در نهایت می‌توانستیم گل‌های بیشتری نیز بزنیم و از همه نظر نسبت به ولز سرتر بودیم.

کلهر در خصوص برگشت تیم ملی پس از شکست سنگین مقابل انگلیس گفت: بعد از دریافت شش گل از تیم انگلیس انتقادات زیادی کردم. در آن بازی به هیچ عنوان عملکرد و نوع چیدمان ما قابل دفاع نبود، اما مشخص بود برای این دیدار روی مسائل ذهنی و روحی بازیکنان کار شده بود. بازیکنان ما در این دیدار متحد شدند و این اتحاد و انسجام باعث شد که با یک ترکیب بهتر بتوانیم بازی را ببریم و این عامل اصلی موفقیت تیم ملی بود.

وی در مورد شانس صعود ایران از گروه B جام جهانی عنوان کرد: در مقابل آمریکا باید بریم که بازی را ببریم و باید مانند دیدار با ولز با تفکر هجومی به میدان برویم. مهره‌هایی را داریم که توانایی به‌هم ریختن هر خط دفاعی را دارند. تیم ما هم مقابل انگلیس و هم برابر ولز موفق شد که دو گل به ثمر برساند و این نشان‌دهنده توانایی ماست. مشکل ما زمانی است که توپ را از دست می‌دهیم و باید بتوانیم به خوبی پرسینگ را انجام بدهیم و اجازه ندهیم بازیکن حریف از فضاهای پشت دفاع استفاده کنند. این اشکال در بازی با انگلیس وجود داشت، اما امروز مرتفع شد و مطمئناً جلوی آمریکا می‌توانیم همین گونه بازی و به پیروزی برسیم.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص محرومیت جهانبخش در مقابل آمریکا گفت: جهانبخش امروز نیز در ترکیب اصلی نبود و علی قلی‌زاده عالی بازی کرد. در مقابل آمریکا به بازیکنان باتکنیک نیاز داریم. اتفاق خوب بازی امروز حضور روزبه چشمی در خط هافبک بود. روزبه بازیکنان هافبک وسط است و بارها گفتم زمانی که او در این پست بازی می‌کند خیلی مؤثرتر از زمانی است که در خط دفاع بازی می‌کند. چشمی با گلی که امروز به ثمر رساند بار فشار روحی و روانی از روی دوشش برداشته شد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار