کد خبر: 1118172
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: یگان های حفاظت منابع آبزیان در هشت ماه امسال ۲۰۴فروند شناور صیادی متخلف در آبها و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس را توقیف کردند.
 

فتح‌الله ابوعلی جمعه افزود:در جریان بازرسی از شناورهای صیادی متخلف ۶۹هزار کیلوگرم انواع ماهی و میگوی دریایی کشف و ضبط شده و پرونده تخلف این شناورها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی ارسال شد.

وی گفت:امسال نظارت و بازرسی یگان های حفاظت منابع آبزیان شیلات خوزستان بر صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس به منظور صیانت از ذخایر ارزشمند آبزیان دریایی تشدید شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه افزود:تشدید نظارت و بازرسی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس در دراز مدت سبب پایداری اشتغال صیادان مجاز استان و جلوگیری از نابودی گونه های ارزشمند آبزیان که برخی از آنان همچون زبیدی و شوریده که در معرض انقراض قرار دارند خواهد شد.

سنگینی ناوگان صید و صیادی ، فعالیت شناورها و قایق های فاقد پروانه در صیدگاه ها ، قاچاق صید ، صید در زمان ممنوعیت و استفاده روش غیرقانونی صید ترال و ورود شناورهای بیگانه به محدوده صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس از چالش ها صید و صیادی در خوزستان است.

سالانه۵۰ تا ۵۵هزار تن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می شود که به علت فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان ، صید دریایی هرساله رو به کاهش است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار