کد خبر: 1118100
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان دچار کمبود فضا بود که امسال ۵۰۰ هزار متر مربع به فضای موجود افزوده و نیاز این دانشگاه به ۴۰ هزار نیرو نیز تأمین شده است.
یوسف نوری پنج شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اتحاد و هم‌افزایی مسئولان استان بوشهر در حل مشکلات آموزش و پرورش را مورد ستایش قرار داد و اظهار داشت: پیگیری استاندار و دستگاه‌های اجرایی و حمایت‌های امام جمعه بوشهر در تحقق مطالبات آموزش و پرورش ستودنی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت معلم بسیار مهم و از جایگاه ممتاز برخوردار است خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان به مأموریت گرایی تبدیل شده و این مرکز آموزش عالی در ابعاد گوناگون مورد تقویت و حمایت قرار دارد.

وی با بیان اینکه شاخص‌های آموزش و پرورش با فعالیت‌های فرهنگیان و معلمان ارزیابی می‌شود گفت: صاحب‌نظران، اولیا و آحاد مختلف مردم معلمان، مدارس و آموزش و پرورش را مورد ارزیابی قرار می‌دهند که شاخص مهم این حوزه معلم است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار معلم و پنج میلیون دانش‌آموز بسیجی در کشور وجود دارد که باید این ظرفیت مدیریت و از آن استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه فضای دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان دارای کمبود فضا بود که امسال ۵۰۰ هزار متر مربع به این فضا افزوده و نیاز ۴۰ هزار نیروی این دانشگاه تأمین شده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان ما امروز پژوهشگر هستند گفت: ما باید به جای اینکه بخواهیم برای آنها نقش استاد را بازی کنیم باید آنها را همراهی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امروز با همت دولت سیزدهم محورهایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و طرح رتبه‌بندی معلمان و تحول در کتاب‌های درسی اجرا شده است.

نوری توسعه هنرستان فنی و حرفه‌ای در جوار صنعت معدن و تجارت را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری در خصوص راه‌اندازی هنرستان در جوار صنعت هستند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار