کد خبر: 1118052
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد کشور لتونی از انتقال کالا‌های رایگان روسیه به کشور‌های کمتر توسعه یافته جلوگیری به عمل می‌آورد.

لتونی همچنان به مانع آفرینی در مسیر انتقال کالا‌های رایگان روسی به کشور‌های دیگر ادامه می‌دهد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنج شنبه در اظهاراتی اعلام کرد که لتونی همچنان از ارسال کود‌های معدنی روسیه به کشور‌های کمتر توسعه یافته جلوگیری می‌کند.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که اولین محموله، حدود ۲۰ هزار تن، قرار است این هفته ارسال شود. بیشتر کودها، عمدتاً در لتونی، به دلیل امتناع این کشور از پذیرش بازرسان برنامه جهانی غذا سازمان ملل، هنوز حتی مورد بازرسی قرار نگرفته اند.

زاخارووا ادامه داد: جهان باید قهرمانان و ضدقهرمانان خود را بشناسد. ما از همه طرف‌های درگیر به ویژه اتحادیه اروپا می‌خواهیم تلاش‌های لازم را جهت اطمینان از انتقال کود‌های روسیه به کشور‌های کمتر توسعه یافته، که به آن‌ها نیاز دارند، صورت دهند.

سخنگوی روسیه همچنین گفت که روسیه به تلاش برای اجرای ابتکار عمل خود در خصوص انتقال رایگان کود‌های معدنی به فقیرترین کشور‌ها همراه با کارشناسان تیم آنکتاد و کارکنان برنامه جهانی غذای سازمان ملل ادامه می‌دهد.

این مقام ارشد روس افزود: می‌خواهیم مجدداً تأکید کنیم که این یک مأموریت صرفاً بشردوستانه برای ارائه کمک به نیازمندان است، که نزدیک بهً سه ماه است از سوی کشور‌های اروپایی نظیر لتونی، استونی، بلژیک و هلند متوقف شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار