کد خبر: 1118010
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
«زین‌الدین زیدان» سرمربی سابق رئال مادرید جمله معروفی دارد که می‌گوید: «برخی مربی‌ها فکر می‌کنند مهم‌تر از بازیکن‌ها هستند. وقتی چنین حسی داشته باشید به مشکل می‌خورید.» این سخن، مصداق مربیانی است که تصمیم‌های غیرمنطقی می‌گیرند.
 

قصد نداریم شکست مقابل انگلیس را واکاوی کنیم. بدون تردید دیدار تیم ملی کشورمان مقابل انگلیس یک بازی ویژه، یک دیدار فراموش نشدنی و یک شکست تلخ و تاریخی در رقابت‌های جام‌جهانی همیشه در یاد فوتبال‌دوستان می‌ماند؛ مانند باخت ۳ بر صفر مقابل ژاپن در جام‌ملت‌های آسیا.
این شکست فراموش شدنی نیست به دلایل مختلف که باید در جای خود به آن پرداخت و بررسی شود، اما امروز فرصت مناسبی برای پرداختن به آن‌ نیست.

تیم ملی پس از ۷۲ سال، ۵ ماه و ۲۴ روز در یک بازی ۶ گل دریافت کرد. روز یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۲۹ (۲۸ می ۱۹۵۰) تیم ملی ایران با نفراتی چون «قربانعلی تاری»، «امیر عراقی»، «حسن کردستانی»، «محمد خاتمی»، «امیر صالح»، «منصور حاجیان»، «حسین مباشر»، «مسعود برومند»، «ابراهیم رحیمیان»، «وازگن میتان‌زاده» و «امیر خلیلی» به مربیگری «حسین صدقیانی» در نخستین بازی پس از عضویت در فیفا در دیداری دوستانه در ورزشگاه «مدحت پاشا» شهر استانبول ۶ بر یک مغلوب ترکیه شد.

فوتبال یک بازی غیرقابل پیش‌بینی است و زیبایی آن هم به همین نتایج غیرمنتظره است. در دنیا دو دسته آدم وجود دارند؛ آن‌هایی که می‌ایستند و سختی‌ها را به جان می‌خرند و آن‌هایی که به سمت پناهگاه فرار می‌کنند؛ الان وقت ایستادن است نه فرار (!)
باید بپذیریم بازی با انگلیس به پایان رسیده و به تاریخ پیوسته؛هر چند تحمل چنین باختی آن هم در سطح بازی‌های جام‌جهانی بسیار سخت و غیرقابل هضم است؛ اتفاقی که در طول تاریخ این بازی‌ها، بارها رخ داده و حتی گریبان تیم‌های بزرگ را نیز گرفته است اما مهم این بوده بسیاری از تیم‌ها توانسته‌اند با عبور از این فاجعه حتی فاتح این جام شوند مانند آلمان‌غربی در جام‌جهانی ۱۹۵۴ سوئیس که با قبول شکست سنگین ۸ بر ۳ مقابل مجارستان در ادامه به فینال رسید و مجارستان را ۳ بر ۲ شکست داد تا برای نخستین بار فاتح این جام شود.

نمایش عربستان و ژاپن
تیم‌های عربستان و ژاپن با نمایشی که ارائه دادند توانستند آرژانتین و آلمان را با نتیجه مشابه ۲ بر یک شکست دهند و این موفقیت آن‌ها می‌تواند در بازیکن‌های تیم ملی کشورمان این انگیزه را ایجاد کند که شکست مقابل انگلیس فراموش کنند و به فکر گرفتن ۶ امتیاز بازی‌های آینده باشند.

 

اکنون وقت ایستادن است؛ یوزها آماده نبرد برابر اژدها

 

بدون تردید ولز حریف آینده تیم ملی کشورمان قدرتمندتر از تیم‌های انگلیس، آرژانتین و آلمان نیست و فوتبالیست‌های کشورمان می‌توانند با تأسی گرفتن از بازیکن‌های عربستان و ژاپن برابر ولزی که پس از ۶۴ سال دوباره حضور در جام‌جهانی را تجربه می‌کند به سه امتیاز شیرین دست یابند و به صعود امیدوار شوند.

 

اکنون وقت ایستادن است؛ یوزها آماده نبرد برابر اژدها

 

بازسازی روحی و روانی بازیکن‌ها
اگر «راب پیج» سرمربی ولز ستارگانی نظیر «گرت بیل»، «آرون رمزی»، «دنیل جیمز» و ... را در اختیار دارد، «کارلوس کی‌روش» ستاره‌هایی مانند «مهدی طارمی»، «سردار آزمون»، «سعید عزت‌اللهی»، «شجاع خلیل‌زاده»، «علیرضا جهانبخش»، «علی قلی‌زاده» و ... در اختیار دارد و با یک مهره‌چینی خوب می‌تواند به نتیجه دلخواه برسد. یکی از وظایف سنگین «کارلوس کی‌روش» که در آن تبحر خاصی هم دارد بازسازی روحی و روانی یوزهای خود بعد شکست ۶ بر ۲ برابر انگلیس است.

 

اکنون وقت ایستادن است؛ یوزها آماده نبرد برابر اژدها

 

در شرایط کنونی آن‌ها نیاز به حمایت دارند تا بتوانند در برابر اژدهای ولز به سومین برد خود در تاریخ بازی‌های جام‌جهانی دست یابند و سپس در سالروز صعود تاریخی به جام‌جهانی ۱۹۹۸ با غلبه بر آمریکا برای نخستین بار راهی مرحله حذفی این بازی‌ها شوند.

حتی پیروزی‌های یک بر صفر در دو بازی آینده ۶ امتیاز شیرین برای ما در پی خواهد داشت. بیاییم از امید حرف بزنیم؛ شما باید برای رسیدن به رویاهای خود بجنگید. باید برای آن‌ها فداکاری و سخت تلاش کنید.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار