کد خبر: 1117905
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
منابع خبری از حمله جنگنده‌های ترکیه به یک تأسیسات نفتی در شمال شرق سوریه خبر دادند.

منابع خبری در سوریه امروز (چهارشنبه) از حمله هوایی ارتش ترکیه به تأسیسات نفتی «الشلهومیه» در شرق شرق قاشملی در استان الحسکه خبر دادند.

به نوشته روسیا الیوم، در پی این حمله هوایی، آتش‌سوزی گسترده‌ای به وقوع پیوست، هنوز از میزان تلفات جانی احتمالی خبر منتشر نشده است. این تأسیسات نفتی در کنترل شبه‌نظامیان کرد سوریه موسوم به «قسد» قرار دارد.

ترکیه از فردای انفجار استانبول در ۲۲ آبان، حملات توپخانه‌ای و هوایی خود را به مناطق کردنشین در عراق و سوریه آغاز کرده است. با این حال ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز گفت عملیات هوایی علیه شبه‌نظامیان کُرد تازه شروع شده است.

او طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، گفت: «تمام کسانی که در انفجار خیابان استقلال در استانبول دخیل بودند را پیدا و مجازات می‌کنیم. ترکیه در برابر این حملات سکوت نخواهد کرد و احزاب حامی گروه‌های تروریستی را می‌شناسد».

امروز همچنین «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه ۴۷۱ هدف شامل ۲۵۴ تروریست در حملات هوایی به شمال سوریه نابود شده‌اند، مدعی شد که ارتش این کشور فقط محل اختفای تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار