کد خبر: 1117876
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
قطر- سنگال؛ آخرین راه نجات میزبان
شیوا نوروزی 
میزبان هنوز به جبران مافات امیدوار است. دور دوم مرحله گروهی جام‌جهانی از فردا آغاز می‌شود و در گروه A قطر با سنگال (۱۶:۳۰) بازی می‌کند و هلند با اکوادور (۱۹:۳۰). قطری‌ها انتظار نداشتند در همان دیدار افتتاحیه طعم شکست را بچشند. باخت ۲ بر صفر به اکوادور اتفاقی بود که اردوی میزبان را تحت‌الشعاع قرار داده است. بیش از هر زمان دیگری فلیکس سانچس زیر فشار است. عملکرد پراشتباه شاگردانش در بازی اول انتقاد‌های زیادی را به همراه داشت. در دیدار با سنگال اولویت اول کادرفنی باید برطرف کردن مشکلات خط دفاع قطر باشد، وگرنه تیم آفریقایی هم خیلی راحت به گل می‌رسد. سنگال هم البته شرایط مشابه قطر را دارد و این تیم نیز ۲ بر صفر مغلوب هلند شده است. شیر‌های ترانگا با اینکه مقابل هلند تا دقایق پایانی خوب ظاهر شدند، اما دو اشتباه فاحش دروازه‌بان باتجربه همه چیز را به هم ریخت. ادواردو مندی با دریافت دو گل در عرض ۱۰ دقیقه فرصت جبران به هم‌تیمی‌هایش نداد. از اردوی قهرمان آفریقا خبر می‌رسد کویاته، هافبک کهنه‌کار سنگال به دلیل مصدومیت شدید ادامه رقابت‌ها را از دست داده است. شرایط برای آلیو سیسه سخت شده است. این مربی اگر در مصاف با قطر تیمش را تهاجمی به میدان بفرستد، می‌تواند امیدوار به موفقیت باشد چراکه بازی افتتاحیه نشان داد میزبان برنامه خاصی برای باز کردن دروازه حریف ندارد. در این صورت شیر‌ها با تحت‌فشار قرار دادن قطر راحت‌تر به گل می‌رسند. علاوه بر این سنگالی‌ها سه امتیاز بازی اول را از دست داده‌اند و اگر در بازی دوم هم بازنده باشند، باید خیلی زود با جام وداع کنند. 
هلند صدرنشین با اکوادور دیگر تیم سه امتیازی گروه می‌جنگد. پیروز این مسابقه جشن صعود می‌گیرد. این مسئله حساسیت بازی را دوچندان می‌کند. شانس لاله‌های نارنجی به خاطر در اختیار داشتن بازیکنان سرشناس بیشتر از حریفش است. برای تیم لوئیز فان‌خال صعود به عنوان صدرنشین افتخار محسوب نمی‌شود و هواداران هلند حضور در فینال و قهرمانی را حق تیم‌شان می‌دانند. با این حال تیم اکوادور بعد از برتری برابر قطر روحیه گرفته و با سه امتیاز یکی از شانس‌های صعود است. این پیروزی شیرین شرایط گروه را عوض کرده است. با شروع مسابقات معلوم شد اکوادور می‌تواند روی ادر والنسیا بیشتر از این‌ها حساب کند. ستاره سه‌رنگ‌ها با زدن دو گل به قطر دبل کرد و اگر VAR نبود، هت‌تریک هم می‌کرد، منتها رویارویی با لاله‌ها متفاوت از بازی قبلی است. مقابل هلند مدعی بازی هجومی برای اکوادور دشوار است. نارنجی‌پوشان با داشتن ممفیس دپای، دی‌یونگ و یانسن میل زیادی به گلزنی دارند. مهار بازیکنان هلند فردا تاکتیک اصلی اکوادور است و استفاده از موقعیت‌ها و ضدحملات می‌تواند برای‌شان کارساز شود. 
 
امید امریکایی‌ها برای صعود
انگلیس امتیاز می‌دهد؟
تیم‌های مغرور گروه B فرداشب از خجالت هم درمی‌آیند. انگلیس و امریکا دومین دیدار خود را در جام‌جهانی ۲۰۲۲ با شرایط متفاوت برگزار می‌کنند. سه‌شیر‌ها تیم سه امتیازی گروه هستند، در حالی که امریکا فقط یک امتیاز اندوخته است و به هر سه امتیاز بازی دوم نیاز مبرم دارد. شاگردان گرت ساوت‌گیت در شروع مسابقات با برد پرگل ۶ بر ۲ مقابل ایران اوج گرفته‌اند تا جایی که هواداران انگلیس با همین یک برد به شکسته شدن طلسم ۵۶ ساله و کسب قهرمانی امیدوار شده‌اند، ولی برای حرف زدن از قهرمانی خیلی زود است. انگلیسی‌ها به جای خیال‌بافی باید حواس‌شان به بازی فردا با ستاره‌ها باشد. اگر چه بازیکنان سرشناس ساوت‌گیت در بازی اول پای‌شان به گلزنی باز شده، اما مصاف با امریکا کاملاً متفاوت است. فینالیست یورو با مشکل مصدومیت هری کین مواجه شده است؛ کاپیتان سه‌شیر‌ها در بازی با ایران به دلیل مصدومیت تعویض شد و معلوم نیست به بازی دوم تیمش می‌رسد یا نه. ساوت‌گیت در دیدار نخست سه تعویض همزمان انجام داد و با ورود همزمان رشفورد، گریلیش و فودن قدرت تهاجمی انگلیس بیشتر شد، ضمن اینکه رشفورد و گریلیش هم موفق به گلزنی شدند. ساکر و استرلینگ نیز علاقه زیادی به باز کردن دروازه امریکا دارند و سرمربی روی آن‌ها حساب می‌کند. آن طرف میدان شاگردان برهالتر حضور دارند؛ تیمی که در مصاف با ولز یک - یک متوقف شد. تیموتی وه‌آ تنها گلزن امریکا برای شکستن قفل دروازه انگلیس هم برنامه دارد. پولیسیچ ستاره امریکا، همان کسی که پاس گل را به وه‌آ داده، مطمئن است این تیم توانایی شکست انگلیس را دارد: «نکات مثبت زیادی در اولین بازی ما مقابل ولز وجود داشت. شرایط تیم خوب به نظر می‌رسد و حالا باید متوجه شویم چگونه می‌توانیم این نمایش را برای ۹۰ دقیقه در مقابل حریفان نشان دهیم. کسب یک امتیاز در بازی اول بهتر از شکست بود، اما ما باید به سمت جلو حرکت کنیم و از این نتیجه درس‌های لازم را بگیریم. فکر می‌کنم ما تیم خوبی داریم و می‌توانیم از این گروه راهی دور بعدی مسابقات شویم. تقابل با تیم‌ملی انگلیس آزمون بعدی ماست و ما وارد بازی می‌شویم، تهاجمی خواهیم بود و سعی می‌کنیم به برتری دست یابیم. می‌خواهم در این مسابقه برنده شوم. خوشحالم در جام‌جهانی بازی می‌کنم، بنابراین حداقل کاری که می‌توانم انجام دهم این است که با تمام توان برای امریکا به میدان بروم.» شرایط جدول گروه دوم جوری است که نتایج بازی‌های دوم تکلیف را برای همه روشن می‌کند. در صورت برد انگلیس این تیم خیالش از بابت صعود راحت می‌شود، اما تساوی یا برد امریکا به نفع سایر تیم‌های گروه می‌شود. ولز هم که با ایران بازی دارد امیدوار است انگلیس امتیاز از دست بدهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار