کد خبر: 1117872
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶

سردار سلیمانی با اشاره به تسریع اجرای طرح محله‌های اسلامی از سوی بسیج گفت: ۱٠۱ مرکز مشاوره توسط سازمان بسیج با مشارکت قوه قضائیه و وزارت کشور افتتاح خواهد شد.
سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعالیت ستاد پیاده‌سازی سند راهبردی ۱٠ ساله بسیج گفت: این سند، بسیج را از روزمرگی و اعمال سلیقه‌ها خارج و دور می‌کند و بر اساس آن، نقشه راه‌های پنج ساله تدوین شده‌است.
وی اضافه کرد: دو برنامه پنج ساله اول و دوم را داریم که در سال ۱۴٠۱، اولین برنامه پنج ساله را اجرا خواهیم کرد. سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه بسیج به‌صورت قرارگاهی اداره می‌شود، تصریح کرد: مهم‌ترین نقطه کانونی و تمرکز راهبردی بسیج در ۱٠ سال آینده، تحقق بسیج با اولویت پایگاه‌های مساجد است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اعتلای پایگاه‌های مقاومت و فراهم کردن بستر نقش‌آفرینی برای آحاد مردم، از برنامه‌های ما در این سند است.
وی همچنین با اشاره به نگاه بسیج به محله‌های اسلامی بیان کرد: طرح تحقق دولت‌محله‌ها را در ۸٠٠ محله با چشم‌انداز «محله اسلامی» برگزار کردیم. سردار سلیمانی تأکید کرد: اجرای طرح محله‌های اسلامی را با حمایت از پایگاه‌های مقاومت سرعت خواهیم بخشید.
وی با بیان اینکه قرارگاه تشکیل و تحقق بسیج و قرارگاه تعلیم و تربیت در بدنه بسیج در راستای اجرای این سند تشکیل شده‌است، افزود: راهبرد تعلیم و تربیت، ذیل راهبرد بسیج ده‌ها میلیونی است؛ در همین راستا، ۲٠ هزار و ۹۳۷ طلبه، در شبکه تعلیم و تربیت بسیج ساماندهی شده‌اند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر پیاده‌سازی نقشه راه قرآنی بسیج در پایگاه‌های بسیج اضافه کرد: این برنامه بر اساس اندیشه رهبر معظم انقلاب در حال اجراست.
سردار سلیمانی با بیان اینکه نظام تربیتی در فضای رسانه هم مورد توجه قرار گرفته‌است، عنوان کرد: در همین راستا نگاه ویژه‌ای به مهد‌های قرآنی داریم. وی با اشاره به اجرای طرح شهید بهنام محمدی در ۴ هزارو۱۲۳ مدرسه گفت: طرح تربیتی کوثر، تیم‌های تحول پیشرفت مدارس در بسیج فرهنگیان، گفتمان قرآنی در بسیج کارگری، آموزش ۶۷٠ نفر از اساتید دانشگاه در طرح ولایت استادی، از دیگر برنامه‌های ما در حوزه تعلیم و تربیت است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: بسیج، تجربه خوبی در حوزه تربیت با راهبرد حلقه صالحین دارد. سردار سلیمانی با بیان اینکه تربیت ۸ میلیون جوان انقلابی را که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: ۴ میلیون نفر از این جمعیت را محقق کردیم و هر کدام از این جوانان در بسیج، باید قابلیت‌های خود را اثبات کنند.
وی با اشاره به اینکه قرارگاه فرهنگی بسیج در راستای تولید قدرت نرم، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت فعالیت دارد، تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی فیلم مقاومت و رهاورد سرزمین نور، از جمله برنامه‌های ما است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه «حیات طیبه» دارای پنج طرح است، عنوان کرد: امر به معروف لسانی، یکی از موارد این طرح بوده و برنامه‌های تحولی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را در قالب این طرح داریم.
سردار سلیمانی تأکید کرد: ۱٠۱ مرکز مشاوره به‌صورت مردم‌پایه، توسط سازمان بسیج با مشارکت قوه قضائیه و وزارت کشور افتتاح خواهد شد. وی همچنین با تأکید بر اینکه بسیج در فضای مجازی ظرفیت‌سازی کرده‌است، از تشکیل گردان‌های ۱۵٠ نفری خواهر و برادر در مجموع ۹۹۷ گردان فضای مجازی در سطح کشور خبر داد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ۳ میلیون و ۵٠٠ هزار بسیجی به این شبکه پیوسته‌اند. سواد رسانه‌ای را با آموزش عموم مردم آغاز کرده‌ایم. سردار سلیمانی با اشاره به تولید محتوا در فضای مجازی گفت: بازی‌هایی نظیر مختار و سفیر عشق، از جمله اقدامات در راستای تولید محتوا است که در موضوعات ایران قوی تولید محتوا داشتیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: «ما هوادار ایرانیم»، به برند توییتر تبدیل شده‌است و خود توییتر این اعلام‌ها را انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه ۴۲ هزار گروه جهادی با جمعیت ۹٠٠ هزار نفری در بسیج تشکیل شده‌است، افزود: رزمایش خدمات مؤمنانه، اقتصاد مقاومتی با تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌پایه و طرح امنیت غذایی، از دیگربر‌ها و اقدامات بسیج است.
سردار سلیمانی با بیان اینکه ۳ هزار و ۵٠٠ گردان در حوزه دفاعی امنیتی و یک میلیون نفر در سازمان رزم بسیج ساماندهی شده‌است، اضافه کرد: بسیجیان در حوزه دفاع از امنیت، در هیچ صحنه‌ای لغزش نداشته‌اند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: هدف ما، شکل‌گیری بسیج گام دوم در مسیر تحقق گام دوم انقلاب است. قصد داریم با تکثیر این الگو، در تحقق تمدن اسلامی گام برداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار