کد خبر: 1117866
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

سی ان ان با پرونده‌سازی دروغ مدعی تجاوز به متهمان در زندان‌های ایران شده است. یکی از مواردی که مورد ادعای سی ان ان قرار گرفته، موضوع آرمیتا عباسی است؛ موضوعی که پیش از این بار‌ها توضیح داده شده و تکذیب شده است. حال مادر آرمیتا عباسی هم به گزارش سی ان ان واکنش نشان داده و هر گونه تجاوز به دخترش را تکذیب کرده است. بسیاری از کاربران مخالف جمهوری اسلامی هم در توئیتر اعلام کرده‌اند که گزارش سی ان ان را باور نمی‌کنند؛ چون سال ۸۸ هم افرادی را آوردند و با آن‌ها مصاحبه کردند که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، اما بعداً معلوم شد کل ماجرا فیلمی دروغین بوده است.
سی‌ان‌ان در گزارش خود به نقل از منابع خود نوشته است که به آرمیتا عباسی «تجاوز» شده و او به هنگام انتقال به بیمارستان با مشکل «خونریزی» مواجه بوده است.
حدود یک ماه پیش بود که ادعای تجاوز به آرمیتا عباسی در زندان منتشر شد. در گزارش‌های رسانه‌های غربی ادعا شده بود که او یک هفته پس از بازداشت به بیمارستان منتقل و در بیمارستان معلوم شده که مورد تجاوز قرار گرفته است.
همان زمان، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز توضیح داد که «خانم آرمیتا عباسی چند روز پس از بازداشت اعلام کرد که روده‌هایش مشکل دارد که با توجه به ادعای وی با دستور قضایی این خانم برای بررسی موضوع و درمان به بیمارستان امام علی (ع) کرج اعزام شد.»
او با تأکید بر اینکه ادعای تجاوز از اساس دروغ است، بیان کرد: «پس از انجام معاینات پزشکی مشخص شد که این خانم از گذشته دارای مشکلات گوارشی مربوط به بیماری هموروئید بوده و در معاینات انجام شده مشخص شد که در حال حاضر مشکلی خاصی ندارد و کمتر از ۲۴ ساعت از بیمارستان ترخیص شد که به محض مرخص شدن، دستوراتی مبنی بر انجام معاینات تکمیلی برای این فرد صادر شد تا در ادامه مشکلی برای سلامتی وی ایجاد نشود.»
فاضلی افزود: «این خانم به دلیل نوع اتهام و جرایم و اینکه لیدر اغتشاشات بوده و اقلام و تجهیزات آشوبگرانه از منزل وی کشف شده، با صدور قرار تعقیب بازداشت موقت در زندان فردیس به سر می‌برد و همچنین براساس قانون با خانواده خود در تماس است.»
مادر آرمیتا عباسی که پیش از این دستگیرکنندگان دخترش را «یزیدی» نامیده بود، حال در یک استوری در اینستاگرام نوشته: «یه سری اخبار کذب از سی ان ان پخش شده که صد در صد ردش می‌کنم. چون شخصاً با آرمیتا صحبت کردم. دوستانی که نگران وضعیت جسمی آرمیتای من هستید، لطفاً به این اخبار زرد اهمیت ندید. آرمیتا خوبه، در زندان کرج هست. به طور متوسط روزانه هم برام زنگ میزنه. دلتنگی من و آرمیتا از جدایی و طولانی شدن فاصله ایجاد شده ا‌ست و اینکه هنوز حکمش معلوم نیست.»
گفتنی است اواخر مهرماه با دستگیری دو آشوبگر و از محتوای اعترافات آنها، آرمیتا عباسی به عنوان سرشبکه آنان برای راهبری عملیات‌های حمله به پایگاه بسیج و کانکس‌ها و مراکز نیروی انتظامی معرفی شد. با دستور بازداشت آرمیتا عباسی و حکم بازرسی منزل، او دستگیر و از منزل او «چند بطری ۵/۱ لیتری بنزین، ۱۰ عدد کوکتل مولوتف آماده و تعدادی فندک» کشف و ضبط شد.
در سال ۸۸ هم مهدی کروبی، از سران فتنه سبز مدعی تجاوز به بازداشتی‌ها در زندان یا بازداشتگاه شد. سوژه‌ای که بعد‌ها علی جوانمردی، خبرنگار صدای امریکا اذعان کرد که ساخته و پرداخته او بوده و سوژه‌ها را او برای روایت دروغین آماده کرده است.
از همین رو گزارش سی ان ان با واکنش کاربران ضدانقلاب در توئیتر مواجه شد. یک کاربر با انتشار فیلم علی جوانمردی نوشت: «سال ۸۸ یه سری ادعا در تجاوز منتشر کردن و جو سنگینی در رسانه به‌وجود آوردن، کروبی هم با این ادعا‌ها همراهی کرد و چند نفر رو هم به عنوان افرادی که بهشون تجاوز شده معرفی کردن، اما بعد‌ها گندش در اومد. اینجا علی جوانمردی خبرنگار صدای امریکا در مورد پشت پرده این دروغ اعتراف می‌کند.»
کاربر دیگری روی این توئیت نوشت: «همان موقع بخش زیادی از شایعات درباره تجاوز به زندانیان سیاسی را به بازداشتگاه «کهریزک» و جنایتی که نیروی انتظامی در آنجا کرد حواله می‌کردند. به عنوان یکی از کسانی که آن تجربه دهشتناک را از سر گذرانده شهادت می‌دهم که خبر تجاوز به بازداشتی‌های ۱۸ تیر ۸۸ در کهریزک دروغ بود.» او در توئیتی دیگر ادامه می‌دهد: «مطرح کردن این ادعای تجاوز برای اقناع مخاطب غربیه نه ایرانی. مخاطب غربی باید با پارامتر‌های مختص ذهن خودش، یه تصویر کاملاً شیطانی از این کشور و حکومتش و مردمش به دست بیاره تا با راهکار بمباران حقوق بشری، که بعدش ارائه خواهد شد، همدلی کنه. اورینتالیسم جنگ‌محور در رسانه‌ها رو شاهدیم.»
یک کاربر دیگر هم نوشت: «ساعت‌ها برای این دو نفر که کروبی تأیید کرد افسرده بودم، اما بعد اعلام شد دروغ گفتن. الان دوباره با روح و روان ما بازی می‌کنن. رد یا تأیید نمی‌کنم، ولی به این راحتی دیگه باور نمی‌کنم... آیا وقتی حنای BBC و اینترنشنال رنگی نداره CNN جلو میاد؟»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار