کد خبر: 1117829
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
آبی‌ها از ببر‌های آسیا نمی‌ترسند
چهار تیم از چهار قاره مختلف در گروه H با هم می‌جنگند که جزو تیم اول یا دوم باشند و مجبور نشوند خیلی زود به خانه بازگردند. پرتغال که باشد همه نگاه‌ها را جلب خود می‌کند. البته اروگوئه هم در گروه آخر حضور دارد ولی تیم اروپایی با داشتن ستاره‌ای، چون کریس‌رونالدو شانس اول محسوب می‌شود و شانس غنا و کره‌جنوبی پایین می‌آید. 
شیوا نوروزی
 چهار تیم از چهار قاره مختلف در گروه H با هم می‌جنگند که جزو تیم اول یا دوم باشند و مجبور نشوند خیلی زود به خانه بازگردند. پرتغال که باشد همه نگاه‌ها را جلب خود می‌کند. البته اروگوئه هم در گروه آخر حضور دارد ولی تیم اروپایی با داشتن ستاره‌ای، چون کریس‌رونالدو شانس اول محسوب می‌شود و شانس غنا و کره‌جنوبی پایین می‌آید. 
 
«دریانوردان» تاکنون هرگز جام قهرمانی را بالای سر نبرده‌اند. این خلأ در تیم ملی پرتغال همیشه وجود داشته و در کارنامه این تیم تنها یک مقام سومی (۱۹۹۶) و یک مقام چهارمی (۲۰۰۶) به چشم می‌خورد. پرتغالی‌ها دوره گذشته با تمام داشته‌هایشان توانستند خود را به یک‌هشتم نهایی برسانند. تیم فرناندو سانتوس برای اینکه مسافر قطر شود سختی‌های زیادی را تحمل کرد. یاران رونالدو در این دوره نتوانستند سهمیه مستقیم بگیرند و به همین‌خاطر تا آخرین لحظه نگران حذف بودند. پرتغال با شکست مقدونیه جواز حضور در جام ۲۰۲۲ را گرفت. 
همه این تیم به یک نفر خلاصه می‌شود؛ رونالدو. همان بازیکنی که این روز‌ها بابت قطع همکاری‌اش با منچستریونایتد غوغا به پا کرد. مهاجم ۳۷ ساله با مصاحبه آتشین علیه باشگاه و سرمربی در صدر حواشی قرار گرفت و در آخر هم توافقی از جمع شیاطین‌سرخ جدا شد. کریس پنجمین جام‌جهانی و احتمالاً آخرین جام‌جهانی‌اش را تجربه می‌کند. آقای گل‌ملی جهان است و باز هم یک تنه بار گلزنی پرتغال روی دوشش قرار دارد. فرناندو سانتوس در دومین حضورش به عنوان سرمربی روی نیمکت باز هم به په‌په اعتماد کرده است. مدافع ۳۹ ساله قلب خط دفاع تیمش است و رونالدو هم که در خط حمله دروازه حریفان را تهدید می‌کند. دیه‌گو کاستا، سیلوا، مندز، روبن دیاز، برونو فرناندز، ماریو، سیلوا و لیائو بازیکنان شناخته شده پرتغال هستند. این تیم تنها یک بازی تدارکاتی قبل از جام‌جهانی برگزار کرد و نیجریه را با چهار گل درهم کوبید. 
حریف پرتغال تیمی است که دوره گذشته غایب بوده. تیم ملی غنا به سخت‌کوشی، جنگندگی و دفاع مستحکم شهرت دارد. ستاره‌های سیاه در جام ۲۰۱۰ تا یک‌چهارم‌نهایی پیش‌روی کردند، اما در سال ۲۰۱۴ حتی از گروهش نیز بالا نیامد. اتو آدو هدایت غنا را در اختیار دارد و جردن آیو مهاجم کریستال‌پالاس ستاره این تیم محسوب می‌شود. غنا دو بازی دوستانه با قطر و برزیل را باختند ولی سوئیس را شکست دادند. 
 
‌اروگوئه – کره‌جنوبی (۱۶:۳۰) دیگر بازی گروه H را برگزار می‌کنند. آبی‌های روشن از امریکای جنوبی آمده‌اند تا همانند دوره گذشته مدعی ظاهر شوند و تا مراحل پایانی جام حضور داشته باشند. تیم ملی اروگوئه در روسیه به چها‌رم‌نهایی رسید، اما مغلوب فرانسه شد. این تیم در بازی دوستانه‌اش با ایران با یک گل باخت، اما کانادا را با دو گل از پیش‌رو برداشت. منتها شرایط جام‌جهانی کاملاً متفاوت است. ضمن اینکه در گروه پرتغال حضور دارد و از هم‌اکنون یک سهمیه برای این تیم کنار گذاشته شده و سه تیم دیگر برای دومی باید بجنگند. دیه‌گو آلونسو دستش برای انتخاب بازیکنان باز بود. اروگوئه ستاره‌هایی، چون آرائوخو، خیمنز، اولیویرا، والورده، کاوانی، گومز، نونیز و سوارز را در اختیار دارد. 
ببر‌های آسیا به ظاهر ضعیف‌ترین تیم گروه است، اما در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. کره‌جنوبی در دهمین حضور خود در این رقابت‌ها مثل همیشه امیدوارانه بازی‌ها را شروع می‌کند. پائولو بنتو همچنان سرمربی کره است و ستاره این تیم شرق آسیا کسی نیست جز سون هیوونگ مین؛ هافبک تاتنهام که برای سومین‌بار فرصت بازی در جام‌جهانی را پیدا کرده است. در لیست اعلام شده از سوی سرمربی ۱۴ بازیکن در کی لیگ بازی می‌کنند و چهار لژیونرشان نیز در لیگ‌های عربستان، قطر، ژاپن و چین شاغل هستند. کره این توانایی را دارد که دوباره همگروهان مدعی‌اش را به دردسر بیندازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار