کد خبر: 1117725
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: اجتماع بسیجیان همزمان با سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج دانشجویی در حسینیه جماران برگزار می‌شود.

علی یزدی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ،گفت: با توجه به فرارسیدن سی و چهارمین سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج دانشجویی توسط امام خمینی(ره) در ۲ آذر ۱۳۶۷ امسال قصد داریم برای یادبود این مناسبت و لبیک گفتن دانشجویان بسیجی به امامین انقلاب در حسینیه جماران، اجتماعی داشته باشیم.

وی افزود: امروز پس از آشوب های اخیر در دانشگاه های کشور اهمیت حضور بسیج دانشجویی در دانشگاه ها شاید ملموس تر باشد و البته این اجتماع هم شاید در نوع خود بی سابقه باشد که در سالروز این فرمان همچنین جمعی متشکل از دانشجویان بسیجی دور هم جمع شوند.

یزدی در ادامه تاکید کرد: بسیج دانشجویی در سال‌های اخیر به در دست داشتن پرچم مطالبه گری تخصصی و مسئله محور شناخته شده است و با تشکیل هسته های مسئله محور که مقام معظم رهبری هم از این حرکت تقدیر کردند این گفتمان را عمومی کردند اما به نظر می آید که امروز با توجه به تغییر نسل موجود در دانشگاه بسیج دانشجویی نیاز به تغییر محور گفتمانی خود داشت.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: ما بهترین محور گفتمانی که مناسب با نیازهای روز امروز دانشگاه ها و جامعه باشد را با بررسی صحبت های اخیر مقام معظم رهبری تبیین گری مباحث روز تشخیص دادیم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در ماه های اخیر مکررا به اهمیت تبیین تحت عنوان جهاد تبیین به عنوان فریضه فوری و قطعی اشاره کردند و اتفاقا اولین بار هم در دیدار با هیئت های دانشجویی این موضوع را مطرح کردند و هم چنین در جریان این اغتشاشات در خیابان و دانشگاه با انبوه مخاطبینی که شبهاتی در خصوص مسائل مختلف دارند مواجه شدیم و به اهمیت این جهاد تبیین بیشتر آگاه شدیم.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: هم چنین ما ساختاری برای عملی کردن جهاد تبیین تحت عنوان هسته های تبیین دست یافتیم که دانشجوهای دانشگاه های متخلف ما با تشکیل گروه های چند نفره بین اقشار مختلف مردم اعم از دانشجویان، دانش آموزان، مناطق کم برخوردار اطراف شهر و ... بروند و در خصوص شبهات مختلف آگاه سازی کنند و با بیان پیشرفت ها و موفقیت‌هایی که کمتر دیده شده است به امید آفرینی بپردازند.

وی تاکید کرد: شروع به کار هسته های تببین در مراسم روز چهارشنبه که در حسینیه جماران برگزار می شود طی بیانیه ای اعلام خواهد شد و پس از آن دانشجویان به میان مردم خواهند رفت.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ تاکید کرد: این تبیین محدود در مسائل سیاسی نمی شود بلکه بیان پیشرفت های علمی تحت عنوان راهیان پیشرفت و ارائه خدمات جهادی نیز در دستور کار این هسته ها قرار دارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار