کد خبر: 1117722
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
عکسش را که همراه دو فرزندش دیدم برایم قوت قلبی بود، پزشک موفقی که از کودکی پا در رکاب بسیج بوده و حالا فرزندانش را در مسیر بسیجی شدن پرورش داده است.
هفته بسیج بود و به دنبال گفتگو با پزشکی بودم که سابقه بسیجی داشته باشد، از افراد مختلفی پرس و جو کردم و در نهایت، راضیه تقی‌زاده پزشک جوانی بود که بنا شد با او گفتگو کنم. 

سابقه علمی و فعالیت‌های پژوهشی‌اش به قدری پر و پیمان بود که بتوان به‌خوبی آنها را توصیف کرد اما نکته جالب توجهی که گزارش را به سمت و سوی بهتری برد، فعالیت‌های بسیجی این پزشک و البته خواهر پزشکش بود. 

میترا و راضیه دو خواهر پزشک هستند که از کودکی در بسیج عضویت داشته و هنوز هم در کسوت پزشک، عضو خانواده بزرگ بسیج هستند و خانواده‌شان را نیز بسیجی بار آورده‌اند. 

راضیه تقی‌زاده سروستانی فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. 

او متولد ۱۳۶۴ و از پزشکان نخبه و جوان استان فارسی است که مدیرعاملی موسسه خیریه اوتیسم را بر عهده دارد و سال ۹۳ با رتبه ۵۰ وارد دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد. 

تقی‌زاده چند کتاب را در حوزه‌های تخصصی مغز و اعصاب کودکان به چاپ رسانده است و عضو بسیج جامعه پزشکی است. 

وی در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز، از سابقه بسیجی‌اش سخن گفت و اظهار داشت: از زمان دانش‌آموزی عضو بسیج بودم و فعالیت‌هایی را انجام می‌دادم، همچنین در دوره دانشجویی نیز با بسیج همکاری می‌کردم و مقاله‌هایم در نشریه بسیج به چاپ می‌رسید. 

این بانوی فعال گفت: علت ادامه فعالیت و همکاری‌ام با مجموعه بسیج، همراهی عقاید مذهبی و سیاسی‌ام با بسیج و نزدیکی اهدافم با این نهاد بسیج بود. 

او با اشاره به اینکه در اردوی جهادی بسیج نیز حضور داشته است، عنوان کرد: روستای کرونی یکی از روستاهای نزدیک شیراز بود که برای اردوی جهادی به آنجا رفته و به بیماران خدمات ارائه کردم. 

از او درباره موقعیت‌های تحصیلی و شغلی در دیگر کشورها پرسیدم و او توضیح داد: وقتی می‌خواستم ازدواج کنم همسرم قصد سفر با فرانسه را داشت اما شرط ازدواج من ماندن در ایران بود؛ چرا که خدمت به مردم شهر و کشورم را هدف می‌دانم. 

این پزشک جوان ادامه داد: به زودی برای گذراندن یک دوره فلوشیپ ۶ ماهه عازم پاریس خواهم شد اما پس از اتمام دوره به شهرم بازخواهم گشت و علمم را به مردم کشورم ارائه خواهم کرد. 

از او درباره حال و هوای این روزها و جسارت‌هایی که به جوانان بسیجی می‌شود، پرسیدم و او با ابراز تاسف نسبت به این اتفاقات گفت: وقتی چنین افکاری را می‌بینم و می‌شنوم بسیار متاثر می‌شوم چراکه اغتشاشگران نشان دادند رفتاری داعش‌گونه دارند. 

وی ادامه داد: شهیدی مثل آرمان، بخاطر داشتن کارت بسیج اینگونه شکنجه می‌شود و جسارت هایی نسبت به بسیجیان انجام می‌شود در حالیکه بسیجیان همیشه پای کار و در وسط میدان بوده‌اند. 

تقی‌زاده افزود: فراموش نمی‌کنیم که در دوران کرونا بسیجیان همه توان خود را به کار بستند و همه جوره به میدان آمدند، طلبه‌های بسیجی جانشان را به خطر انداختند و متوفیان کرونایی را داوطلبانه غسل و کفن کردند، یا در بیمارستان‌ها حاضر شدند و به کمک پزشکان و پرستاران شتافتند، اینها کجا و رفتارهای داعش‌گونه اغتشاشگران و آشوبگران کجا؟! 

او گفت: سیل و زلزله که می‌شود، این بسیجیان بی ادعا هستند که بدون چشمداشت وارد میدان می‌شوند و همه جا حضور جهادی دارند اما اینان که رفتارهای داعشی دارند به بسیجیان لقب داعشی می‌دهند! واقعا جای تاسف دارد.

وقتی روحیه بسیجی، فرزندان را هم بسیجی می‌کند

میترا تقی‌زاده، خواهر راضیه تقی‌زاده است، پزشک دیگری که اتفاقا او هم بسیجی و پای ثابت اردوهای جهادی است. 

وی متولد ۵۲ و پزشک اورژانس بیمارستان شهید بهشتی است و از سال ۵۹ یعنی ۷ سالگی وارد بسیج دانش‌آموزی شده و تا به امروز عضو بسیج است. 

او که از ابتدای دوره دبستان تا کنون عضو بسیج بوده است گفت: با رتبه ۲ کنکور سراسری وارد دانشکاه شدم از سال ۷۷ تا کنون عضو بسیج جامعه پزشکی هستم و تلاش می‌کنم هرکجا نیاز باشد و کاری از دستم بر بیاید کوتاهی نکنم. 

تقی‌زاده اظهار داشت: پسرم دانشجوی پزشکی و بسیجی است، همچنین پسر کوچکم که ۱۱ سال سن دارد نیز عضو حلقه‌های صالحین بسیج است. 

وی تاکید کرد: من بسیجی‌ام و فرزندانم را بسیجی بار آورده‌ام و به آن افتخار می‌کنم و همواره در خدمت مردم کشورم خواهم بود. 

این پزشک بسیجی در پایان گفت: تا کنون در اردوهای جهادی بسیاری شرکت کرده‌ام و هرگاه فراخوان اردوی جهادی اعلام شود تا جایی که بتوانم در خدمت مردمم بوده و خواهم بود.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Zahra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
0
0
چقدر عالی و زیبا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار