کد خبر: 1117667
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
هزاران کارمند معترض دولت آفریقای جنوبی روز سه شنبه در سراسر این کشور تظاهرات کردند.

هزاران تن از کارمندان دولت آفریقای جنوبی در اعتراض به وضعیت دستمزدهایشان در سراسر این کشور تظاهرات کرده و افزایش ۱۰ درصدی دستمزدهایشان را مطالبه کردند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این تظاهرات بعد از بن‌بست در مذاکرات میان چند اتحادیه کارگری متعلق به بخش دولتی و مقامات دولت آفریقای جنوبی برگزار شد. دولت آفریقای جنوبی تصمیم گرفته به صورت یکجانبه سه درصد حقوق کارمندان را افزایش دهد که این درصد افزایش حقوق، اتحادیه‌ها را راضی نکرده است.

آسوشیتدپرس گزارش داد، کارمندان معترض در پرتوریا، یکی از سه پایتخت آفریقای جنوبی، به سمت دفاتر خزانه‌داری ملی این کشور راهپیمایی کردند تا مطالباتشان را مطرح کنند که در نتیجه آن ترافیک خودرو‌ها در این شهر متوقف شد.

به نوشته آسوشیتدپرس، دولت آفریقای جنوبی کارمندان شرکت‌کننده در تظاهرات را تهدید به پرداخت نکردن حقوق کرد، اما این اخطار جلوی تظاهرات در شهر‌های بزرگ این کشور را نگرفت.

چندی پیش «اتحادیه خدمت دولتی» که نماینده بالغ بر ۲۰۰.۰۰۰ کارمند دولت آفریقای جنوبی است از اختلافش با دولت خبر داد. تظاهرات روز سه‌شنبه دومین دور از تظاهرات برگزار شده بعد از اعلام این اختلاف است و حالا تعداد کارگران مخالف با برنامه افزایش حقوق دولت آفریقای جنوبی به ۸۰۰.۰۰۰ نفر رسیده است.

دولت آفریقای جنوبی از بروز اختلالات جزئی در خدمات‌رسانی برخی بخش‌های دولتی همچون بیمارستان‌ها تحت تاثیر این تظاهرات خبر داد، اما تداوم اختلاف بین دو طرف احتمالا باعث ادامه و تشدید تظاهرات خواهد شد.

بی‌ثباتی در بخش دولتی آفریقای جنوبی حالا به جمع دیگر چالش‌های متعدد پیش روی این دولت همچون نرخ بیکاری ۳۰ درصدی اضافه شده است. از طرف دیگر نیز قطعی‌های مکرر برق نیز به مشکلات اقتصادی این کشور افزوده است. بر اساس برآورد‌ها بالغ بر دو میلیون کارگر در آفریقای جنوبی در جریان همه گیری کووید-۱۹ کارشان را از دست دادند.

کارگران معترض وزیر کار آفریقای جنوبی را که به جهت دریافت سند مطالبات کارگردان معترض به جمع آن‌ها آمده بود هو کردند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار