کد خبر: 1117547
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
تیم فوتبال عربستان با برتری ۲ بر یک مقابل آرژانتین توانست اولین شگفتی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را رقم بزند.
تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و عربستان از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به وقت تهران در چارچوب هفته‌ نخست دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه سوم در ورزشگاه لوسیل به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان عربستان ۲ بر یک به برتری دست یافتند و جام را با پیروزی استارت زدند.

ترکیب ابتدایی آرژانتین:

امیلیانو مارتینز، کریستین رومرو، نیکولاس اوتامندی، نیکولاس تالیافیکو، ناهوئل مولینا، لیاندرو پاردس، رودریگو دی پائول، الخاندرو گومز، رودریکو دی پائول، لوتارو مارتینز، آنخل دی ماریا لیونل مسی.

سرمربی: لیونل اسکالونی

اولین شگفتی جام؛ آرژانتین اسیر اعجاز تاکتیکی رنار شد

ترکیب ابتدایی عربستان:

محمد العویس، سعودعبدالحمید، حسان التمبکتی، علی البلیهی، یاسر الشهرانی، عبدالله المالکی، سلمان الفرج، محمد کنو، فراس البریکان، سالم الدوسری، صالح الشهری.

سرمربی: هروه رنار

اولین شگفتی جام؛ آرژانتین اسیر اعجاز تاکتیکی رنار شد

تیم داوری: اسلاوکو وینچیچ / کمک داور اول: توماز توماز کلانیچ / کمک داور دوم: آندراز کواچیچ

اینفانتیو رئیس فدراسیون فوتبال در ورزشگاه لوسیل، نظاره‌گر بازی عربستان و آرژانتین بود.

اولین شگفتی جام؛ آرژانتین اسیر اعجاز تاکتیکی رنار شد

بر اساس این گزارش، آلبی سلسته طبق انتظار بازی را بهتر آغاز کرد و توانست توپ و میدان را در اختیار بگیرد. بازی در حالی برگزار می‌شد که ظریت تماشاگران ۶۰ به ۴۰ برای هوادارن عربستان بود.

 

دقیقه ۲: روی غفلت مدافعین عربستان توپ در محوطه جریمه به مسی رسید و ضربه این بازیکن را محمد العویس مهار کرد.

دقیقه ۹: داور بازی با بازبینی صحنه‌ای در محوطه جریمه عربستان برای آرژانتینی‌ها اعلام پنالتی کرد و مسی توانست بر خلاف حرکت العویس توپ را به گل تبدیل کند.

 

دقیقه ۲۱: لیونل مسی در یک موقعیت تک به تک توانست گل دوم خودش و آرژانتین را وارد دروازه عربستان کند اما اما این گل هم بعد از بازبینی VIR به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

دقیقه ۲۶: مارتینز روی پاس در عمق الخاندرو گومز در مصاف تک به تک با العویس قرار گرفت و توانست به زیبایی توپ را به گل تبدیل کند اما این گل هم بعد از بازبینی VIR به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

دقیقه ۳۴: آرژانتین در گل مردود هتریک کرد و این بار نیز مارتینز روی پاس مسی پس از عبور از العویس توپ را به گل تبدیل کرد اما باز هم این گل توسط VIR مردود شد.

دقیقه ۳+۴۵: سلمان فرج، کاپیتان عربستان پس از احساس ناراحتی چند دقیقه‌ای نتوانست به بازی ادامه دهد و با چشمان اشکبار تعویض شد.

نیمه اول این دیدار با برتری یک بر صفر آرژانتین به پایان رسید.

دقیقه ۴۸: شاگردان هروه رنار نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند، صالح الشهری پس از جا گذاشتن رومرو توپ را به گوشه دروازه مارتینز رساند تا اولین موقعیت عربستانی‌ها در این بازی تبدیل به گل شود.

دقیقه ۵۳: اما این پایان کار عربستان نبود و این تیم فشار حملات خود را افزایش داد و توانست این بار با یک ضربه زیبا از پشت محوطه جریمه توسط سالم الدوسری به گل دوم خود دست پیدا کند.

پس از گل دوم عربستان، آلبی سلسته یکپارچه حمله شد اما دفاع منظم شاگردان رنار و هنرنمایی العویس اجازه گلزنی به آرژانتینی‌ها نداد.

دقیقه ۶۳: در یک موقعیت فوق‌العاده در محوطه جریمه مارتینز با یک شوت محکم توپ را به سمت دروازه عربستان شلیک کرد که پس از برخورد به تاگلیافیکو تغییر جهت داد و العویس با یک واکنش زیبا توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۱: مسی در میانه میدان با یک پاس در عمق توپ را در محوطه جریمه به دی‌ماریا رساند و شوت این بازیکن را باز هم العویس به زیبایی مهار کرد.

اولین شگفتی جام؛ آرژانتین اسیر اعجاز تاکتیکی رنار شد

دقیقه ۹۰: ارسال بازیکنان آرژانتین روی دروازه عربستان با تاثیر العویس و در برگشت توپ برگشتی به مسی رسید و ضربه این بازیکن را العمری از روی خط برگشت داد. لحظاتی بعد داور خطا روی العویس را با تاخیر اعلام کرد که منجر به اعتراض سنگربان عربستان شد.

در نهایت آرژانتین اسیر تاکتیک‌های بی‌نقص رنار شد و با نتیجه ۲ بر یک مغلوب عربستان شد تا اولین شگفتی بزرگ جام رقم بخورد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار