کد خبر: 1117457
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
در پوشش شرکت های سرمایه گذاری؛
مرکز تحقیقات و رسانه " ایماسک " نسبت به نفوذ امنیتی و جاسوسی خطرناک رژیم صهیونیستی در امارات و تبدیل آن به پایگاهی جاسوسی که تحت عنوان سرمایه گذاری های اقتصادی شکل می گیرد، هشدار داد.
مرکز تحقیقات و رسانه " ایماسک" در گزارشی پژوهش اعلام کرد: از زمان عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ تحت عنوان " توافقنامه ابراهیم " مناسبات تجاری و اقتصادی دو طرف به طرز چشمگیری افزایش یافت تا آنکه به سطح بالایی از همکاری در زمینه های امنیتی و نظامی رسید.

مقامات و ناظران امور سیاسی امارات و رژیم صهیونیستی شاهد آن هستند که رژیم اسراییل به ویژه شرکت های امنیتی و نظامی این رژیم از جمله شرکت های مرتبط با هوش مصنوعی به طور قابل توجهی به سمت بازار امارات خیز برداشته اند. این امر باعث مطرح شدن پرسش های خطرناکی درخصوص ابعاد امنیتی این اقدام رژیم صهیونیستی در خلیج فارس به طور کلی و امارات به طور خاص شده است.

گزارش های مطبوعاتی در این خصوص حکایت از آن دارد که دهها شرکت های ویژه مسائل امنیتی و دیگر مسائل که وابسته به دستگاه اطلاعاتی - جاسوسی رژیم صهیونیستی هستند، به حضور و فعالیت خود در امارات شدت بخشیده اند و همین امر امارات را به صحنه بازی برای فعالیت های جاسوسی احتمالی رژیم اسرائیل در داخل و خارج این کشور تبدیل کرده است.

در همین رابطه، محافل امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل چند روز پیش فاش کردند: یک شرکت اسرائیلی که در جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات هوایی با استفاده از پهپادها تخصص دارد، در حال برپایی زیربنای ساخت پهپادهای شهری برای یک موسسه دولتی در امارات بر اساس یک قرارداد ۲ میلیون دلاری است.

همچنین یادآور می شود رسانه‌های صهیونیستی چند ماه پیش فاش کردند که شرکت‌های امنیتی و سایبری اسرائیلی وارد امارات شده‌اند تا در کنسرسیومی که شامل تعدادی از این شرکت‌ها است، فعالیت کنند.

روزنامه اقتصادی صهیونیستی «گلوبز» در آن زمان تایید کرد که شرکت سایبری «ایکس ام سایبر» که "تامیر وردو" رئیس سابق موساد بخشی از سهام آن را در اختیار دارد، برای اولین بار به منظور فروش محصولات امنیتی - نظامی خود برای زیرساخت های مرتبط با گاز، نفت و امور مال وارد خلیج فارس شد.

در همین راستا، شرکت سرمایه گذاری جهانی OurCrowd مستقر در فلسطین اشغالی گفت که فعالیت های موجود خود را در امارات توسط یک دفتر سرمایه گذاری در ابوظبی و یک مرکز فناوری برای هوش مصنوعی به عنوان بخشی از یک توافق جدید گسترش خواهد داد.

شرکت فناوری مالی رژیم اسرائیل نیز گفته است که قراردادی را برای افتتاح یک مرکز تحقیق و توسعه در امارات امضا کرده که هر دو توافق در هفته مالی ابوظبی ۲۰۲۲ اعلام شدند.

این دو شرکت اسرائیلی به بیش از ۳۰ شرکت از سراسر جهان خواهند پیوست که در دو سال گذشته در این برنامه شرکت کرده‌اند زیرا امارات خود را به عنوان دروازه‌ای برای گسترش شرکت‌های خدمات مالی قرار داده است و از طریق بازار جهانی ابوظبی به عنوان پلی برای مناطق زمانی همراه با مهیا کردن یک فضای سازمان یافته مطلوب عمل می‌کند.

همچنین شرکت سرمایه گذاری جهانی در نوامبر گذشته مجوز فعالیت در امارات را به دست آورد و به اولین شرکت سرمایه داری رژیم اسراییل در مرکز مالی بین المللی ابوظبی تبدیل شد.

این شرکت برای اولین بار در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که قصد دارد یک مرکز نوآوری هوش مصنوعی در ابوظبی راه اندازی کند. این مرکز قرار است تحقیقات مالی متمرکز بر هوش مصنوعی را به عنوان خدمت رسانی به مشتریان ارائه دهد.

همچنین گروه Liquidity Group اعلام کرده که برای ساخت مرکز تحقیق و توسعه در پایتخت امارات به برنامه نوآوری در طرح ها می پیوندد.

برخی گزارش های مطبوعاتی می گویند که شرکت های امنیتی رژیم اسرائیل به طور گسترده در تاسیسات حیاتی دولتی و شرکت های مهم امارات مانند فرودگاه ها، بنادر دریایی و شرکت های فناوری و نفت حضور دارند.

بر اساس گزارش های یاد شده، سرمایه گذاری رژیم صهیونیستی در تمامی موارد مربوط به هوش مصنوعی در امارات توسعه یافته است.

نکته خطرناک نهفته در این امر آن است که حضور رژیم صهیونیستی در دو جنبه امنیتی و نظامی و حتی سرمایه گذاری به هیچ وجه خدماتی مجانی تقدیم ابوظبی نمی کند. در واقع رژیم صهیونیستی هم اکنون امارات را به مرکز اطلاعاتی - جاسوسی پیش روی خود در خلیج فارس تبدیل کرده است. ۴

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار