کد خبر: 1117450
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
امیر ایرانی:
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه بالگردهای هجومی و پهپادهای برد بلند به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شوند گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه‌ای از جهان که قرار دارد حداقل شعاع بیش از ۲ هزار کیلومتری خود را تحت پوشش دارد.
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (سه‌شنبه اول آذرماه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه ورود به بزرگداشت سالگرد خود هفتم آذرماه یک روز بسیار غرورآفرین برای مردم عزیزمان که لازم است از همین جا به روح پرفتوح شهدای عزیزمان در همه عرصه ها درود بفرستیم به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای نیروی دریایی ارتش که بدن‌های مطهر آن‌ها در دریاها به مردم عزیزمان هدیه شده و خون آن‌ها در دریاها جاری است.

وی افزود: ما امروز به عنوان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران آنچه در دوران هشت سال دفاع مقدس آموخته بودیم در دوران سازندگی به اطلاع تجهیزاتی خودمان پرداختیم و تجهیزات خودمان را به روز کردیم و امروز در دوران سازندگی گام برمی‌داریم و در همه حوزه‌ها حرف های جدیدی را در منطقه به ویژه حوزه بین‌المللی داریم.

امیر ایرانی با اشاره به توان این نیرو در حوزه های مختلف تاکید کرد: امروز با توجه به توان علمی و صنعتی خود در حوزه ساخت انواع شناورها و تجهیزات پروازی و انواع تسلیحات راهبردی حرف داریم و توان خودمان را در دریا به نمایش گذاشتیم و در طول این دوره موفق هستیم شاهراه اقتصادی کشورها را با افتخار در امنیت کامل قرار بدهیم و کشتیرانی ما شامل شناورهای غیرنظامی نفت کشت و شناورهای صیادی ما با امنیت تردد کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز تمام شناورهای جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا تحت اسکورت قرار می گیرند و ناوگروه‌های رزمی ما در همه پهنه‌های دریا ها فعالیت دارند. امروز ما سه فرماندهی اقیانوسی شامل فرمانده اقیانوسی هند، فرماندهی اقیانوس اطلس و فرماندهی اقیانوسی آرام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام وظیفه هستیم و ناوگروه‌های رزمی ما برای امنیت کشتیرانی و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال اجرای ماموریت را در حال انجام هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حوزه افزایش توان رزمی و آمادگی رزمی به عنوان اولین صندوق کار که مهم‌ترین فرمان فرمانده معظم کل قوا بین نیروهای مسلح است در حوزه دریا در همه حوزه های زیر سطح، سطح و هوا در بخش کشف و شناسایی، درگیری و انهدام دشمن به لطف خدا با توان دانشمندان جوان خود و شرکت‌های دانش‌بنیان و عزیزان نخبه خود شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی بودیم که به زودی الحاق این حوزه‌ها را به بدنه عملیاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر راهبردی جاسک در منطقه دوم دریایی ولایت شاهد خواهیم بود.

امیر ایرانی با اشاره به جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: برای اولین بار بالگردهای هجومی دریایی را در اختیار خواهیم گرفت که در عملیات های دریایی به ویژه اسکورت شناورها کمک شایانی خواهد داشت. در حوزه پهپادی پهپادهای به‌روز با برد بیش از ۲ هزار کیلومتر را به نیروی دریایی ارتش الحاق خواهیم کرد و این به این مفهوم است که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه‌ای از جهان که قرار دارد حداقل شعاع بیش از ۲ هزار کیلومتری خود را تحت پوشش دارد و در حوزه سامانه‌های موشکی شاهد دیپلماسی قوی دریایی خواهیم بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر