کد خبر: 1117389
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
مقررات لغو روادید دارندگان گذرنامه‌های سیاسی بین ایران و ازبکستان، اعتبار به پژوهشگاه زلزله شناسی، اصلاح تصویب‌نامه صندوق‌های سرمایه گذاری با مدیریت غیرفعال و عضویت خاندوزی در شورای عالی کار برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور تصویب‌نامه وزیران عضو کمیسیون حقوقی و قضایی دولت در خصوص «مقررات لغو روادید برای دارندگان گذرنامه‌های سیاسی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ازبکستان» را برای اجرا ابلاغ کرد.

براساس این مصوبه برقراری مقررات لغو روادید برای دارندگان گذرنامه‌های سیاسی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جموری ازبکستان به شرط عمل متقابل و با رعایت مدت اقامت ۳۰ روزه در بازه زمانی شش ماه از تاریخ اولین ورود و همچنین معرفی ماموران دارای اقامت بلند مدت قبل از ورود به قلمرو کشور متقابل، مجاز است.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین مصوبه هیات وزیران درخصوص «اختصاص اعتبار به پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله به منظور بررسی نحوه عملکرد سامانه‌های سازه‌ای در برابر زلزله و تکمیل شبکه ایستگاه‌های زلزله نگاری» را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد که بر اساس آن مبلغ ۷۵ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای از محل منابع بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقرر ات مالی دولت مصوب ۱۳۹۳ با توجه به خطر پذیری بالای کشور در برابر مخاطرات طبیعی به ویژه زلزله و ضرورت توسعه آزمایشگاه‌های مهندسی زلزله اختصاص می‌یابد.

همچنین تصویب‌نامه هیات وزیران درخصوص «اصلاح تصویب نامه موضوع اصلاح اساسنامه نمونه صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله با مدیریت غیرفعال» مصوبه دیگر هیأت وزیران بود که به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

هیأت وزیران هفته گذشته با عضویت سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در شورای عالی کار موافقت کرده بود که این مصوبه نیز با ابلاغ مخبر اجرایی و خاندوزی جایگزین مجید دوستعلی در این شورا شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار